Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa trasy N-S w Radomiu. Wkrótce będą wykonywać nasypy przy wiadukcie. Sprawdzamy postęp prac [zdjęcia]

opr. ik
Przy ulicy Beliny - Prażmowskiego są już krawężniki, układane są chodniki. Stoją też słupy pod ekrany przy szkole.
Przy ulicy Beliny - Prażmowskiego są już krawężniki, układane są chodniki. Stoją też słupy pod ekrany przy szkole. UM Radom
Pełną parą idą roboty przy budowie trasy N-S. Drogowcy położyli już część asfaltu, w kilku miejscach stoją latarnie. Teraz prace koncentrują się przy budowie nasypów pod zjazdy i wjazdy na wiadukt przy ulicy Słowackiego. To najtrudniejszy etap zadania.

Przypomnijmy, pierwszy odcinek trasy N-S będzie biegł wzdłuż torów od ronda Mikołajczyka przy dworcu PKS do ulicy Żeromskiego.

Asfalt na rondzie

Nowe rondo u zbiegu nowej trasy N-S, ulicy Szklanej i bocznej jezdni ulicy Żeromskiego, a także odcinek od tego ronda do przyszłego węzła (wraz z większością dróg odbarczających) są już praktycznie gotowe. Jest tam podbudowa, latarnie, kanalizacja, krawężniki, a miejscami także jedna lub dwie warstwy asfaltu.

Na wiadukcie nad torami kolejowymi zakończył się montaż tak zwanych barier przeciwporażeniowych. Zgodnie z wymogami ustawowymi są nie tylko po tej stronie, po której będą chodzić piesi oraz jeździć rowerzyści, lecz także po przeciwnej wzdłuż jezdni.

Obok szkoły przy ulicy Beliny - Prażmowskiego stanęły, zgodnie z wytycznymi projektantów, słupy pod ekran dźwiękochłonny.
W tym rejonie wzdłuż trasy N-S są ustawiane także krawężniki oraz układane chodniki.

Będą budować węzeł

Wykonawca przygotowuje się już także do budowy węzła przy wiadukcie w ciągu ulicy Słowackiego. - Obecnie przy planowanym węźle drogowym w rejonie wiaduktu nad torami kolejowymi na ulicy Słowackiego dzieje się najwięcej. Wkrótce rozpocznie się najtrudniejszy etap tego zadania - budowa nasypów - mówi Konrad Frysztak, wiceprezydent Radomia.

W miejscu rozebranych kamienic u zbiegu ulic Słowackiego i Czachowskiego, jak również po przeciwnej stronie wiaduktu powstały już wykopy pod nasypy. Aby móc rozpocząć budowę wjazdu oraz zjazdu z przeprawy nad torami, trzeba najpierw wymienić warstwę dotychczasowego gruntu.

Zamknięte zostanie też przejście podziemne pod torami. Zamknięcie tunelu pozwoli przede wszystkim na kontynuację prac na węźle po północno-wschodniej stronie wiaduktu.

Odciążyć ulicę 25 Czerwca

Cały odcinek nowej drogi ma mieć długość 1,5 kilometra. Do wiaduktu na ulicy Słowackiego będzie ona miała dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Wybudowane będą wjazdy na wiadukt umożliwiające bezkolizyjny zjazd z wiaduktu w stronę dworców autobusowego i kolejowego. Powstaną „ślimaki”, którymi wjedziemy z poziomu nowej drogi na wiadukt. Od ulicy Słowackiego do Żeromskiego trasa N-S będzie miała po jednym pasie ruchu w obu kierunkach, jezdnia będzie biegła bezpośrednio obok torów kolejowych. Pod wiaduktem na ulicy Żeromskiego wybudowane jest rondo, z którego można zjechać w kierunku ulic Zbrowskiego oraz Szklanej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na radom.naszemiasto.pl Nasze Miasto