Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Radom ruszy w połowie przyszłego roku

Kacper Van Wallendael
Przebudowa linii kolejowej Warszawa-Radom rozpocznie się w pierwszej połowie 2014 r.
Przebudowa linii kolejowej Warszawa-Radom rozpocznie się w pierwszej połowie 2014 r. materiały prasowe
PKP Polskie Linie Kolejowe przeprowadzają ostatnie przygotowania do modernizacji odcinka linii kolejowej Warszawa - Radom. Po przebudowie pociągi ruszą z prędkością 160 km/h.

PKP planuje modernizację nie tylko torowisk, ale i całej infrastruktury służącej bezpiecznemu podróżowaniu na trasie między Radomiem a Warszawą, którą przebywają codziennie tysiące pasażerów. Oznacza to nowe sieci trakcyjne i system sterowania ruchem. Przebudowany zostanie 92-kilometrowy odcinek, stanowiący część linii kolejowej nr 8, łączącej Warszawę z Krakowem. Na południe od Warki zostanie wprowadzony ruch dwutorowy, co usprawni przejazd więcej niż jednego pociągu naraz.

Czytaj również: Przetarg na modernizację odcinka linii kolejowej Radom-Warszawa

Przystanki znajdujące się na trasie między Radomiem a Warszawą zostaną wyposażone w nowe perony o wysokości 76 cm, co ułatwi obsługę niepełnosprawnych pasażerów i rodziców z dziećmi w wózkach. Na stacjach powstaną windy lub pochylnie. W Czachówku utworzone zostanie przejście podziemne, umożliwiające dojście do peronów i scalające podzieloną torami miejscowość.

Podobne inwestycje planowane są w Chynowie i Warce. Na stacji Piaseczno powstanie dodatkowy tor odstawczy. Pozwoli to na uruchomienie nowych połączeń aglomeracyjnych, łączących Piaseczno ze stolicą. Przy stacji Warszawa Okęcie dobudowana zostanie kładka dla pieszych, a na Ursynowie, w ciągu ulicy Karczunkowskiej PKP PLK S.A. planuje utworzenie wiaduktu drogowego, co umożliwi powstanie węzła przesiadkowego przy przystanku Warszawa Jeziorki.

Zmiany nie ominą samego Radomia, gdzie modernizacji podlegać będzie tunel dla pieszych między Placem Dworcowym a ulicą Władysława Domagalskiego. Zostanie on dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Remont peronów powiązany będzie również z powstaniem nowych wiat i obiektów małej architektury.

Czytaj również: Po półrocznej przerwie wznowiono remont dworca kolejowego

Planowane przetargi na modernizację linii kolejowej nr 8, przewidziane w obecnej perspektywie finansowania ze środków Unii Europejskiej, zostały ogłoszone. Dotyczy to remontu odcinka Warszawa Okęcie - Warka oraz stacji Radom. Obecnie trwają prace komisji przetargowej.

- Rozpoczęcie robót budowlanych poprzedzone jest długimi przygotowaniami. Szereg działań związanych z tak dużą inwestycją kolejową jak ta, nie jest widoczny dla pasażerów – mówi Dyrektor Projektu Robert Hurkała, odpowiedzialny za inwestycję z ramienia PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

- Tak dzieje się na przykład przy tworzeniu nowego systemu sterowania ruchem, którym zajmujemy się obecnie. To niezbędny proces, by była możliwa wymiana torowiska lub sieci trakcyjnej.

PKP Polskie Linie Kolejowe zajmą się w pierwszej kolejności odcinkiem Warszawa Okęcie - Warka i remontem dworca kolejowego w Radomiu, a w drugiej turze - odcinkiem Warka-Radom. Rozpoczęcie pierwszych prac budowlanych zaplanowane jest na pierwszą połowę 2014 r.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto