Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Piwo jest zdrowe! Włoscy naukowcy mają dowody

Spoza miasta
sxc
Włoscy medycy opublikowali wyniki wieloletnich badań nad chmielowym trunkiem i jego wpływie na nasz stan zdrowia. Są naukowe dowody na pozytywne działanie piwa na nasze zdrowie.
Czytaj też:
» Piwo w Polsce i po studencku

Jak podaje Menstream.pl za European Journal of Epidemiology, badania zostały przeprowadzone na grupie 200 tysięcy osób.

Według wyników badań, picie dwóch piw dziennie lub jednego mocnego obniża ryzyko wystąpienia chorób sercowo – naczyniowych o jedną trzecią.

Wiarygodność włoskich naukowców potwierdza fakt, iż przeprowadzili oni 12 badań. Badania te potwierdzają również, że pozytywny wpływ na zdrowie ma alkohol zawarty w złocistym trunku.

Zbawienny wpływ piwa na nasze tętnice, żyły i serce mają polifenole, czyli przeciwutleniacze, dzięki którym redukowane zostają skutki starzenia się organizmu.

Piwo jest także cennym źródłem żelaza. Jak podaje Menstream.pl, potwierdzają to badania zespołu badaczy z hiszpańskiego Uniwersytetu Valladolid. Ciemne piwo ma go najwięcej z wszystkich odmian tego napoju.

Ma to związek m.in. z zawartym w piwie alkoholem. Jego niewielka ilość może zwiększać stężenie żelaza we krwi, gdyż wspomaga nasycanie się czerwonych krwinek. Innym czynnikiem jest sposób destylacji. Destylacja jasnego piwa odbywa się za pomocą ziemi okrzemkowej, która zatrzymuje cząstki żelaza.

Piwo, jak udowadniają naukowcy w Granadzie, to także znakomity izotonik. Po intensywnym wysiłku fizycznym może on lepiej nawodnić nasze ciało niż woda. Lepiej niż woda gasi pragnienie. Dzieje się to dzięki chmielowi i bąbelkom obecnym w piwie. Piwo zawiera także dużo witamin: A, E, B, C, B i PP oraz magnez, potas, sód, fosfor, żelazo, wapń, glukozę, fruktozę, sacharozę, białka i aminokwasy. Jak wynika z badań, najzdrowsze są piwa niepasteryzowane i niefiltrowane o krótkim okresie ważności.