Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rozbiórka wiaduktu w ulicy Żeromskiego w Radomiu. Przęsło po przęśle zamienia się w gruz. Będą nowe konstrukcje nad torami

Izabela Kozakiewicz
Izabela Kozakiewicz
Wiadukt w ciągu ulic Żeromskiego i Lubelskiej był wybudowany ponad 40 lat temu, teraz trwa jego rozbiórka.
Wiadukt w ciągu ulic Żeromskiego i Lubelskiej był wybudowany ponad 40 lat temu, teraz trwa jego rozbiórka. Tadeusz Klocek
Kruszą beton, tną stalowe elementy i fragment po fragmencie rozbierają wiadukt w ciągu ulicy Żeromskiego/Lubelska w Radomiu. Prace trwają, a przed ekipą wciąż najtrudniejsza część zadania, czyli rozbiórka konstrukcji na torami kolejowymi. To będzie precyzyjna robota, bo ruch pociągów nie będzie wstrzymany. To jest do zrobienia, podobnie było z wiaduktem w ulicy Wojska Polskiego w Radomiu.

Trwa rozbiórka wiaduktu w ulicy Żeromskiego w Radomiu

Wiadukt w ciągu ulicy Żeromskiego i Lubelskiej zostanie rozebrany w całości. Przeprawa nad torami służyła kierowcom i pieszym od 1982 roku. Prace wyburzeniowe rozpoczęły się w połowie lipca od strony Dzierzkowa i przesuwają się w kierunku Śródmieścia rozbierając kolejne przęsła. Robota jest czasochłonna, bo konstrukcja jest rozbierana po fragmencie, nie ma mowy i spektakularnym wyburzeniu całości. Najpierw został zerwany asfalt z jezdni, później sa odkuwane kolejne elementy, które zdejmuje dźwig i wywożą ciężarówki.

Najbardziej skomplikowana technicznie będzie praca przy rozbiórce fragmentu na torami kolejowymi. Ruch pociągów nie będzie wstrzymany. Tak też był wyburzany wiadukt na przykład w ulicy Wojska Polskiego. Ekipy wybrały moment, kiedy pociągów rozkładowo jeździ najmniej.

Zobacz więcej:

Zamiast jednego będą dwa nowe wiadukty w ulicach Żeromskiego i Lubelskiej

W miejsce starej konstrukcji zostaną wybudowane dwa nowe wiadukty i tu znowu pojawia się analogia do ulicy Wojska Polskiego, tam też jest takie rozwiązanie. Nowa przeprawa nad torami w ciągu ulic Żeromskiego i Lubelskiej będzie miała po dwa pasy ruchu w każdą stronę oraz po jednym buspasie. Będą tam przystanki komunikacji miejskiej, umożliwiające podróżnym dotarcie autobusami zarówno do portu lotniczego, jak i do centrum Radomia. Po obu stronach przeprawy zostaną wyznaczone ciągi pieszo-rowerowe. Ponadto, powstanie węzeł z łącznikiem obu dróg na połączeniu z ulicami Metalową i Średnią.

Zobacz więcej:

Nowy wiadukt zostanie zintegrowany z nowym przystankiem kolejowym, którego wybudowanie jest odpowiedzialnością PKP Polskie Linie Kolejowe (już wiadomo, że będzie nosił nazwę Radom Wschodni). Na peronie będą dostępne zarówno schody ruchome, jak i windy, ułatwiając przemieszczanie się osobom z niepełnosprawnościami oraz podróżnym przesiadającym się z pociągów do autobusów kierujących się w stronę lotniska.

Prace będą kosztowały 179 milionów złotych. Za dwa lata całość powinna być już gotowa.

Zobaczcie zdjęcia:

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na radom.naszemiasto.pl Nasze Miasto