Na załączonym powyżej zdjęciu wykonanym w grudniu widać całą bryłę terminala. Na zewnątrz trwają ostatnie prace wykończeniowe. Dużo dzieje się w środku - trwa wykańczanie pomieszczeń przeznaczonych na odprawę podróżnych, a także montaż specjalistycznych urządzeń związanych z bezpieczeństwem i obsługą podróżnych.
Niedługo będzie można zobaczyć efekty pracy firmy, która zajmuje się budową parkingów, przystanków autobusowych i drogi dojazdowej (u dołu zdjęcia). Do tej pory wykonawca skupiał się na prowadzeniu prac związanych z całą infrastrukturą podziemną. Prawie gotowe są płyty postojowe dla samolotów, a także 2,5 kilometrowy pas startowy (u góry zdjęcia). Trwają też prace wykończeniowe przy budowie wieży kontroli lotów, a także strażnicy Lotniskowej Straży Pożarnej w południowej części lotniska.
Kolejna firma nie zwalnia tempa prac przy budowie świetlnej drogi podejścia od strony Małęczyna. Warto przypomnieć, że samoloty w zależności od wiatru będą mogły startować i lądować zarówno „od miasta” jak i w stronę miasta, łatwiejsze podejście dla pilotów będzie jednak od strony Małęczyna. Na zdjęciu po prawej stronie u góry widać wyraźnie bryły budynków, które mają identyczne elewacje jak terminal. Tutaj także trwają zaawansowane prace. To budynki nazwane w nomenklaturze lotniska B1 (budynek biurowo - administracyjny) i B2 (magazyn i hala służb utrzymania lotniska).
Są to budynki, które będzie wykorzystywała administracja lotniska, celnicy, agenci obsługi naziemnej i funkcjonariusze straży granicznej. Wykonawca tej inwestycji warszawska firma Anna Bud ma też zbudować drogi dojazdowe do tych obiektów łączące się z wewnętrznym systemem komunikacyjnym oraz zewnętrznymi parkingami.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?