Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa lotniska w Radomiu. Po raz pierwszy włączono światła nawigacyjne. Zobacz, jak wygląda port

Janusz Petz
Janusz Petz
Włączono światła nawigacyjne lotniska w Radomiu.
 Na kolejnych slajdach zdjęcia obiektów lotniskowych.
Włączono światła nawigacyjne lotniska w Radomiu. Na kolejnych slajdach zdjęcia obiektów lotniskowych. PPL
Kolejny debiut w Porcie Lotniczym Warszawa Radom. Po raz pierwszy włączono testowo światła nawigacyjne drogi podejścia od strony Małęczyna i pasa startowego.

Debiut świateł nawigacyjnych pasa startowego lotniska w Radomiu

2,5 – kilometrowy pas startowy został zbudowany jeszcze w ubiegłym roku. Jest to jedna z najnowocześniejszych dróg startowych w Europie, kosztowała 146 milionów złotych, do jej budowy ściągnięto z Niemiec między innymi najnowocześniejsze urządzenia do budowy takich obiektów. Pas startowy to nie tylko droga zbudowana ze specjalnych rodzajów betonu i warstwy bitumicznej, ale także cały system odprowadzania i filtrowania wody opadowej. Wraz z pasem startowym zbudowano też 3 podziemne zbiorniki retencyjne.

W ubiegłym roku powstrzymano się jednak z montażem świateł nawigacyjnych. Powodem były względy praktyczne. Droga startowa służyła bowiem jako droga dojazdowa dla maszyn pracujących w różnych częściach lotniska, które mogłyby uszkodzić zamontowane już światła. Teraz zostały już zamontowane i sprawdzone światła. Sprawdzono też światła nawigacyjne drogi schodzenia od strony Małęczyna. Maszty drogi podejścia zbudowano później niż pas startowy, a do realizacji tej inwestycji potrzebny był wykup działek lub ewentualne wywłaszczenie właścicieli posesji w miejscowości Kiedrzyń, co okazało się procedurą dość czasochłonną.

Na lotnisku w Radomiu teoretycznie mogą lądować największe samoloty, jednak nie wyklucza się przedłużenia w przyszłości pasa startowego z 2,5 kilometra do 3 kilometrów. Chodzi o procedury startu w lotnictwie cywilnym. Największy samolot wyląduje i wystartuje z pasa 2,5 -kilometrowego, jednak wymagana jest rezerwa związana z procedurą przerwania startu. Załoga samolotu, który podczas rozbiegu osiągnie prędkość startową i zobaczy coś niepokojącego na wskaźnikach może przerwać procedurę startu i zatrzymać maszynę, ale do tego potrzebna jest dłuższa droga startowa.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Budowa lotniska w Radomiu. Po raz pierwszy włączono światła nawigacyjne. Zobacz, jak wygląda port - Echo Dnia Radomskie

Wróć na radom.naszemiasto.pl Nasze Miasto