Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa przystanku kolejowego Radom Południe może kosztować zbyt dużo. Czy dojdzie do skutku?

Janusz Petz
Janusz Petz
Miejsce, w którym miałby powstać nowy przystanek kolejowy. Od Godowa do tego miejsca prowadzi polna droga, a od strony osiedla Południe trzeba byłoby zbudować nowe drogowe rozwiązania komunikacyjne.
Miejsce, w którym miałby powstać nowy przystanek kolejowy. Od Godowa do tego miejsca prowadzi polna droga, a od strony osiedla Południe trzeba byłoby zbudować nowe drogowe rozwiązania komunikacyjne. Janusz Petz
- Inwestycja jest możliwa, ale kosztowna i wątpliwie uzasadniona z powodu kosztów i słabej dostępności komunikacyjnej - tak o pomyśle budowy przystanku kolejowego na radomskim osiedlu Południe mówi spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.

W piśmie skierowanym do zarządu spółdzielni mieszkaniowej Południe Rafał Iwański, zastępca dyrektora Biura Strategii PKP PLK pisze, że spółka nie planuje budowy przystanku w południowej części miasta. Informuje, że przystanek nie znajduje się także na liście ogłoszonego przez Ministerstwo Infrastruktury prezydenckiego programu budowy 200 przystanków kolejowych, choć dodaje, że od strony technicznej byłoby to możliwe, szczególnie w okolicy ulicy Anny Walentynowicz na wysokości ulicy Krynickiej.

Duże koszty

Dyrektor Iwański zaznacza, że koszt takiej inwestycji byłby znaczący, ponieważ przystanek obejmowałby trzy perony - jeden obsługujący linię kolejową numer 22 oraz dwa obsługujące linię kolejową numer 8, a równocześnie cenę przystanku podwyższałaby budowa przejścia podziemnego pod torami. Warto dodać, że dziś do miejscu rozważanej lokalizacji przystanku można dostać się długim odcinkiem polnej drogi od strony Godowa, a od strony osiedla Południe również inwestycja wymagałaby budowy nowych rozwiązań drogowych.

PKP PLK zwraca też uwagę na bardzo mały potencjał przewozowy ewentualnego nowego przystanku. Mieszkańcy północnej części osiedla ze względu na znaczącą odległość przystanku, aby do niego dotrzeć musieliby skorzystać z własnego samochodu, albo komunikacji miejskiej, a ta druga alternatywa wiązałaby się z koniecznością wprowadzenia nowych rozwiązań komunikacyjnej w tej części miasta. Potrzebna byłaby też budowa kładki nad ulicą Anny Walentynowicz.

Dłuższy bieg pociągu

Dyrektor Iwański zwraca uwagę na jeszcze jeden ważny aspekt inwestycji. Dla mieszkańców osiedla Południe nowy przystanek pozwoliły korzystać z połączeń kolejowych prowadzących w kierunku Skarżyska Kamiennej oraz w kierunku Przysuchy, ale najbardziej atrakcyjnym kierunkiem byłaby możliwość podróżowania do Warszawy. Tymczasem obecnie część pociągów jadących ze stolicy kończy bieg na stacji kolejowej w Radomiu.

Konieczne byłoby więc wydłużenie ich jazdy i budowę niezbędnej infrastruktury. Wiele więc w kwestii ewentualnej budowy przystanku zależy od władz miasta, ale także władz województwa, które są właścicielami Kolei Mazowieckich.

Korespondencję udostępniła facebookowa grupa Os. Południe Radom.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Budowa przystanku kolejowego Radom Południe może kosztować zbyt dużo. Czy dojdzie do skutku? - Echo Dnia Radomskie

Wróć na radom.naszemiasto.pl Nasze Miasto