Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa trasy N-S w Radomiu. Ulica Wjazdowa będzie dwupasmowa, powstanie ścieżka rowerowa i chodnik. Radni zarezerwowali pieniądze

Izabela Kozakiewicz
Izabela Kozakiewicz
Na ulicy Wjazdowej będą budowane dwa dodatkowe pasy ruchu, ścieżka rowerowa i chodniki. To zadanie realizowane przy okazji budowy nowego odcinka trasy N-S na osiedlu Południe.
Na ulicy Wjazdowej będą budowane dwa dodatkowe pasy ruchu, ścieżka rowerowa i chodniki. To zadanie realizowane przy okazji budowy nowego odcinka trasy N-S na osiedlu Południe. Tadeusz Klocek
Na ulicy Wjazdowej będą dobudowane dwa dodatkowe pasy ruchu. Skorzystają też piesi, bo po obu stronach ulicy będą chodniki. Dla rowerzystów powstanie ścieżka. radni Prawa i Sprawiedliwości przeforsowali też, aby przy okazji tego zadania ciąg pieszo - rowerowy dobudować także od ulicy Tartacznej do trasy N-S. Na te zadanie w budżecie miasta zarezerwowano 2,5 miliona złotych.

Przebudowa ulicy Wjazdowej to jeden z elementów budowy nowego odcinka trasy N-S od ulicy Czarnoleskiej na osiedlu Południe do ulicy Żakowickiej. Prace rozpoczęły się jesienią 2020 roku. Na skrzyżowaniu nowej drogi ulicy Wjazdowej ma być rondo. Pierwotnie zakładano tylko remont odcinka ulicy Wjazdowej do ulicy Kuśnierskiej. Ale, aby usprawnić ruch i poprawić bezpieczeństwo zdecydowano o dobudowaniu dwóch pasów ruchu. Prace wyceniono na 2,5 miliona złotych.

Szersza jezdni i chodniki

Jak czytamy w uzasadnieniu w związku z "Prognozowanym zwiększeniem natężenia ruchu pojazdów, zachodzi konieczność przebudowania dodatkowego fragmentu ulicy Wjazdowej w celu zapewnienia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zapewnieniu bezpieczeństwa niechronionym uczestnikom ruchu, poprzez budowę brakującego odcinka chodnika."

Ulica Wjazdowa ma być dwupasmowa od nowego ronda do skrzyżowania z ulicą Kuśnierską, w okolicy wjazdu do zajezdni autobusowej. Jak przekonuje Miejski zarząd Dróg i Komunikacji takie rozwiązanie poprawiłoby też bezpieczeństwo na skrzyżowaniach ulicy Wjazdowej i wspomnianej Kuśnierskiej oraz Brackiej.

Jak w czasie poniedziałkowej sesji Rady Miejskiej wyjaśniał Piotr Wojcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji ulica Wjazdowa będzie poszerzona kosztem terenu miejskiego pod stronie zajezdni MPK. Dzięki temu ulica zostanie odsunięta od ogrodzeń posesji i będzie tam miejsce na chodnik. Chodnik zostanie zresztą wybudowany też po drugiej stronie ulicy, powstanie tam także ścieżka rowerowa.

Przy okazji wprowadzania do budżetu tego zadanie radni Prawa i Sprawiedliwości zaproponowali też, aby dobudować brakujący odcinek ciągu pieszo - rowerowego od ulicy Tartacznej do trasy N-S. Brakuje tam około 150 metrów ścieżki i chodnika. Ostatecznie Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji zgodził się na takie rozwiązanie.

Dodatkowe 2,5 miliona, które w budżecie zarezerwowali radni pochodzą zoszczędności w innych przetargach drogowych, między innymi przebudowy ulicy Szydłowieckiej, dróg na osiedlu XV-Lecia czy Wólce Klwateckiej. Projekt uchwały w tej sprawie dostali już radomscy radni. Decyzję będą podejmowali podczas sesji zaplanowanej na najbliższy poniedziałek.

Jak zapewniał Piotr Wójcik całe zadanie ma być gotowe we wrześniu tego roku.

Nowa droga z południa w kierunku centrum

Nowy odcinek trasy N-S będzie miał około 1,5 kilometra długości, po jednym pasie w każdą ze stron. Wzdłuż drogi powstaną także ciągi pieszo-rowerowe. Wszystkie roboty mają się zakończyć jesienią tego roku. Umowa z wykonawcą opiewa na 26,5 miliona złotych.

Prace wystartowały w listopadzie ubiegłego roku. Jak informuje Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji trwają już prace przy pierwszej warstwie podbudowy nowej drogi na odcinku od ulicy Żakowickiej do Zagonowej. W 90 procentach są zaawansowane prace przy budowie sieci ciepłowniczej. trwają roboty przy kanalizacji deszczowej i układaniu instalacji teletechnicznych. - Wykonawca realizuje założony harmonogram. Pogoda nie przeszkadza w prowadzeniu prac - mówi Dawid Puton, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji.

Budowany właśnie odcinek trasy N-S jest prowadzony wzdłuż torów kolejowych od ulicy Czarnoleskiej na osiedlu Południe do ulicy Żakowickiej. Będzie miał połączenie z węzłem przy ulicy Nowomłodzianowskiej. Ma ułatwić przejazd z południowych dzielnic w kierunku centrum miasta i odciążyć korkującą się ulicę Wierzbicką.

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na radom.naszemiasto.pl Nasze Miasto