Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa wiaduktu kolejowego u zbiegu Żeromskiego/Lubelskiej i przystanek kolejowy Radom Wschód zbuduje spółka Trakcja

Janusz Petz
Janusz Petz
Wiadukt, który obecnie przypomina obecnie obraz nędzy i rozpaczy zostanie zburzony i w jego miejsce powstanie nowa konstrukcja.
Wiadukt, który obecnie przypomina obecnie obraz nędzy i rozpaczy zostanie zburzony i w jego miejsce powstanie nowa konstrukcja. MZDiK
Warszawska spółka Trakcja zbuduje wiadukt kolejowy na ulic Żeromskiego/Lubelskiej i przystanek kolejowy Radom Wschód. Umowa będzie podpisana dopiero po wyczerpaniu się całej procedury odwoławczej. Ta jedna z najważniejszych inwestycji w mieście pochłonie 179 milionów, z czego część zapłaci miasto a część kolejowa spółka PKP PLK.

Rozstrzygnięty przetarg na budowę wiaduktu na ulicy Żeromskiego/Lubelskiej oraz przystanku kolejowego

Rozstrzygnięcie nastąpiło po odwołaniu jednego z oferentów rozpatrywanym przez Krajową Izbę Odwoławczą. Zmiana zwycięzcy przetargu w stosunku do wcześniejszego rozstrzygnięcia przetargu oznacza, że sporo pieniędzy zaoszczędzi miasto, ale za to za część kolejową inwestycji zapłaci więcej spółka PKP PLK. Umowy jeszcze nie podpisano, bo jak informuje w komunikacie Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji: „..na podpisanie umowy musimy poczekać jeszcze około 10 dni. Jest to związane z ewentualnymi odwołaniami, które mogą wpłynąć do Krajowej Izby Odwoławczej. Na przebudowę wiaduktu warszawska firma będzie mieć 24 miesiące (ten termin, jak już wcześniej pisaliśmy, ma związek z długością i szerokością wiaduktu, nieporównywalną chociażby do tego na Gołębiowie”.

Zobacz więcej:

Nowy wiadukt (a w zasadzie wiadukty, bowiem będą to dwa równoległe obiekty - tak jak na przykład na alei Wojska Polskiego bądź na ulicy Żółkiewskiego) będzie miał po dwa pasy ruchu w każdą stronę oraz po jednym buspasie. Na wierzchołku będą zlokalizowane przystanki komunikacji miejskiej, które zagwarantują podróżnym możliwość dotarcia autobusami do portu lotniczego i z powrotem albo do centrum Radomia. Po obu stronach przeprawy znajdą się także ciągi pieszo-rowerowe. Na połączeniu z ulicami Metalową i Średnią powstanie węzeł z łącznikiem obydwu tych dróg.

Wiadukt będzie zintegrowany z nowym przystankiem kolejowym, za którego wybudowanie odpowiadają PKP Polskie Linie Kolejowe (wiadomo już, że będzie on miał nazwę Radom Wschodni). Z peronu na szczyt nowego obiektu będą prowadziły zarówno schody ruchome, jak też windy. Ułatwi to przemieszczanie się osobom z niepełnosprawnościami, ale także tym, którzy z pociągów będą chcieli przesiadać się z bagażami do autobusów jadących w kierunku lotniska.

Zobacz więcej:

Przypominamy, że na przebudowę wiaduktu łączącego ulice Żeromskiego i Lubelską w Radomiu miasto pozyskało 65 milionów złotych z programu Polski Ład, a ponadto 30 milionów złotych z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

Firma Primost Południe z Będzina, która wygrała w pierwszym przetargu za wykonanie zadania żądała 176 milionów złotych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na radom.naszemiasto.pl Nasze Miasto