Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Egzamin ósmoklasisty 2020. Język polski nie sprawił problemów uczniom z Radomia i regionu radomskiego

Antoni Sokołowski
Antoni Sokołowski
- Egzamin z języka polskiego  nie był taki trudny - mówili Julia Gadajska i Oskar Kosterna, uczniowie PSP numer 2 w Radomiu.
- Egzamin z języka polskiego nie był taki trudny - mówili Julia Gadajska i Oskar Kosterna, uczniowie PSP numer 2 w Radomiu. Tadeusz Klocek
Znajomość Quo vadis i innych lektur szkolnych, a także pisowni, gramatyki - przydało się we wtorek uczniom ósmych klas szkół podstawowych, którzy w Radomiu i w regionie zasiedli do egzaminu z języka polskiego. Uczniowie przed wejściem spekulowali, jakie mogą pojawić się lektury na egzaminie. Juz po egzaminie okazało się, że nie był taki straszny.

- Nie chciałabym, aby były pytania o "Ludzi bezdomnych" Stefana Żeromskiego, bo juz niewiele pamiętam z tej lektury - mówiła jedna z uczennic wchodzących rano na sprawdzian do Publicznej Szkoły Podstawowej numer 2 w Radomiu.

Przyszli w maseczkach

Tym razem egzamin przebiegał zupełnie inaczej, niż zwykle. Uczniowie musieli przyjść do szkoły w maseczkach. Nie obeszło się bez dezynfekcji rąk, a stoliki ustawione były z zachowaniem bezpiecznych odstępów. Równo o godzinie dziewiątej zostały otwarte arkusze egzaminacyjne. Każdy z druków był zabezpieczony przed przypadkowym otwarciem. W środku znajdowały się arkusze z pytaniami z języka polskiego. Na rozwiązanie całego sprawdzianu uczniowie mieli dwie godziny czasu.

CZYTAJ KONIECZNIE:

Jak powiedział dyrektor placówki Marek Sternalski, warto było uczniom postarać się o jak najlepsze oceny, bo to ma wpływ na nabór do szkół ponadpodstawowych. - W ostatnich dniach mieliśmy prowadzone konsultacje z uczniami ósmych klas. Uczniowie spotykali się ze swoimi nauczycielami, a to na pewno pomogło lepiej przygotować się do sprawdzianu. W naszej szkole jest 59 uczniów ósmych klas. Dobrzy uczniowie nie powinni mieć problemu z rozwiązaniem zadań - dodał Marek Sternalski, dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej numer 2 imienia Hansa Christiana Andersena w Radomiu.

Uczniowie zaznaczają, że w trakcie nauczania zdalnego wiele pracy poświęcili im nauczyciele, którzy przygotowywali sprawdziany, podsuwali testy, organizowali sprawdziany. Wszystko po to, by egzamin poszedł jak najlepiej. - Pomocne były także arkusze z pytaniami z ubiegłych lat, także z egzaminów gimnazjalnych. Wprawdzie to inny program nauczania, ale warto było porównać – mówi Julia, jedna z uczennic.

Raczej bez problemów

Sami uczniowie w przytłaczającej większości wychodzili zadowoleni ze szkoły, po napisaniu egzaminu z języka polskiego.
- Żadnego zaskoczenia nie było. Zadania były łatwe - mówili Julia Gadajska i Oskar Kosterna, uczniowie klasy VIII Publicznej Szkoły Podstawowej numer 2 w Radomiu.

Wychodzący z klas uczniowie mieli raczej zadowolone miny. Przyznawali, że cieszą się, że pierwszy egzamin jest już za nimi.
- Dwie godziny w zupełności wystarczyło na napisanie. Trochę więcej czasu w arkuszu zajęło napisanie opowiadania- dodał kolejny uczeń z tej samej szkoły. - W opowiadaniu trzeba było odnieść się do ulubionego bohatera z lektury i napisać o spotkaniu z nim. - Ja wybrałem sobie postać starego kupca, skąpca Scrooge'a z "Opowieści wigilijnej". To bardzo ciekawa postać do napisania - mówił jeden z uczniów PSP numer 2.

- A ja z kolei wybrałam sobie Małego Księcia z dobrze znanej książki Antoina de Saint-Exupéryego - dodała jego koleżanka. Wśród zadań pojawiły się też pytania o znajomość lektur, w tym wypadku chodziło o Quo vadis Henryka Sienkiewicza.
- Z fragmentu tej lektury trzeba było wysnuć tezę. Bez znajomości całej książki ciężko było to rozwiązać - dodawali uczniowie. Jak zapewniali sami zdający, brak normalnych zajęć w szkole, ślęczenie w domu przy nauce zdalnej, wyraźnie osłabiło chęć do nauki.

- Bardzo ciężko było nam się zmotywować do nauki. Jednak nauczanie w domu to nie to samo, co lekcje w szkole - dodawali.
Podobnie jak w Radomiu, także w szkołach podstawowych w regionie egzamin przebiegał bez problemów. - W naszej szkole egzamin zdaje 28 osób. Po pierwszym dniu wszystko przebiega jak należy - mówi Edyta Sobczak, dyrektorka Zespołu Szkół Samorządowych imienia Lotników Polskich w Klwowie.

Jeśli chodzi o region, jedynie w Gielniowie odwołano egzamin - informujemy o tym osobno - ze względu na nauczycielkę, która jest zarażona koronawirusem. W tym wypadku uczniowie będą pisać egzamin w drugim terminie, na początku lipca.

Nauczyciele podkreślają, że uczeń nie może nie zdać sprawdzianu. Nawet, jeśli nie zdobędzie ani jednego punktu, to i tak uczeń zda. Podejście do egzaminu jest obowiązkowe, bo uczeń kończy w ten sposób naukę w szkole podstawowej. Dla tych ambitnych uczniów, którzy chcą przejść do dobrej szkoły średniej, wynik egzaminu ma znaczenie. - Chciałem pójść do „elektronika”, albo do Zespołu Szkół Technicznych, bo chcę zająć się informatykę - powiedział jeden z uczniów w Radomiu. W środę kolejny dzień zmagań, tym razem z matematyką.

Egzamin ósmoklasisty 2020 język polski. Odpowiedzi i arkusze CKE z testu 8-klasisty z języka polskiego (16 czerwca)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Egzamin ósmoklasisty 2020. Język polski nie sprawił problemów uczniom z Radomia i regionu radomskiego - Echo Dnia Radomskie

Wróć na radom.naszemiasto.pl Nasze Miasto