Przebudowa ulicy Wjazdowej to jeden z elementów budowy nowego odcinka trasy N-S od ulicy Czarnoleskiej na osiedlu Południe do ulicy Żakowickiej. Prace rozpoczęły się jesienią 2020 roku. Na skrzyżowaniu nowej drogi ulicy Wjazdowej ma być rondo. Pierwotnie zakładano tylko remont odcinka ulicy Wjazdowej do ulicy Kuśnierskiej. Aby usprawnić ruch i poprawić bezpieczeństwo zdecydowano o dobudowaniu dwóch pasów ruchu. Prace wyceniono na 2,5 miliona złotych.
Położyli pierwszy asfalt
Budowany jest odcinek nowej drogi o długości około 1,5 kilometra. Zakończyły się w większości prace ziemne, lezy instalacja elektryczna, nie ma jeszcze latarni. Ułożona jest podbudowa nowej trasy, na większości odcinków leży już pierwsza, tak zwana wiążąca warstwa asfaltu. wykonane są obrzeża, ułożone krawężniki.
- Teraz najwięcej dzieje się przy budowie ronda przy ulicy Wjazdowej - mówi Dawid Puton, rzecznik prasowy Miejskiego zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu. - Ułożone jest już kruszywo na całej płycie ronda - dodaje rzecznik.
Rondo jest budowane przed przejazdem kolejowym, będzie można z niego zjechać na trasę N-S lub do ulicy Gajowej. W maju dołożono pieniędzy do zadania, aby poszerzyć też ulicę Wjazdową. Ulica Wjazdowa ma być dwupasmowa od nowego ronda do skrzyżowania z ulicą Kuśnierską, w okolicy wjazdu do zajezdni autobusowej. Jak przekonuje Miejski zarząd Dróg i Komunikacji takie rozwiązanie poprawiłoby też bezpieczeństwo na skrzyżowaniach ulicy Wjazdowej i wspomnianej Kuśnierskiej oraz Brackiej.
Zgodnie z umową cały odcinek trasy N-S ma być gotowy we wrześniu tego roku. - Prace idą w dobrym tempie. W tej chwili nic nie wskazuje na to, żeby prace miały się przeciągnąć - zapewnia Dawid Puton.
Nowa droga z południa w kierunku centrum
Nowy odcinek trasy N-S będzie miał około 1,5 kilometra długości, po jednym pasie w każdą ze stron. Prace wystartowały w listopadzie ubiegłego roku.
Budowany właśnie odcinek trasy N-S jest prowadzony wzdłuż torów kolejowych od ulicy Czarnoleskiej na osiedlu Południe do ulicy Żakowickiej. Będzie miał połączenie z węzłem przy ulicy Nowomłodzianowskiej. Ma ułatwić przejazd z południowych dzielnic w kierunku centrum miasta i odciążyć korkującą się ulicę Wierzbicką. Wykonawcą prac jest firma Strabag.
Ostatni odcinek do wybudowania
Przypomnijmy, firma Strabag wygrała także przetarg na zaprojektowanie i budowę trzeciego odcinka trasy N-S, od ulicy Żeromskiego do Energetyków. Nowa droga będzie miała prawie 3,5 kilometra długości. Zgodnie z umową trzeci odcinek trasy N-S powinien być gotowy do 2024 roku.
Trzeci etap trasy N-S będzie kontynuacją już istniejącego odcinka, który łączy rondo Mikołajczyka z boczną jezdnią ulicy Żeromskiego. Nowa droga od ronda pod wiaduktem przy Żeromskiego pobiegnie najpierw fragmentem ulicy Szklanej, aby przed Potokiem Północnym skręcić w prawo. Potem będzie poprowadzony po zachodniej stronie linii kolejowej - przejdzie pod ulicami Struga i Żółkiewskiego, po czym skręci w lewo i zakończy się rondem, które powstanie za Castoramą przy Energetyków.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?