Przebudowa skrzyżowania ulic Maratońskiej i Dębowej wypadła z planów na ten rok. Czy w przyszłym roku będą pieniądze na prace?
Skrzyżowanie ulic Maratońskiej i Dębowej to jedno z niebezpieczniejszych miejsc na mapie drogowej Radomia. Często dochodzi tam do stłuczek, zdarzały się wypadki. Po pierwsze jest tam ograniczona widoczność, wyjeżdżającym z Dębowej od strony cmentarza widok ogranicza pobliski ogrodzenie, do tego na dwupasmowej ulicy Maratońskiej ruch jest duży. Wyjazd w lewo z ulicy Dębowej, zwłaszcza w godzinach szczytu często graniczy z cudem, więc zniecierpliwieni kierowcy wymuszają pierwszeństw. Dwupasmowa ulica Maratońska kusi do naciśnięcia na gaz, samochody mocno się tam rozpędzają, a wtedy o nieszczęście nie jest trudno.
O przebudowę apelują kierowcy i społecznicy od wielu lat. Tak samo długo trwały formalności i przygotowania. Miasto musiało między odkupić parcelę przy zjeździe z ulicy Maratońskiej w Dębową do cmentarza. Jest ona, aby poszerzyć ulicę Maratońską i wybudować zjazdy. To udało się w 2021 roku, a przebudowa skrzyżowania została wpisana do budżetu miasta na ten rok. Perturbacji było więcej, bo Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji czekał na pozwolenie na budowę od wojewody mazowieckiego. Jak tłumaczyli drogowcy bez tego nie można było ogłaszać przetargu na prace. Pozwolenie przyszło w połowie września, w połowie października było już prawomocne. Ale zabrakło pieniędzy na to zadanie.
I wcale nie jest pewne, czy będą w 2023 roku. W projekcie budżetu miasta na 2023 rok przebudowy skrzyżowania ulic Maratońskiej i Dębowej nie ma. Załącznik inwestycyjny został okrojony do minimum. Miasto musi ograniczać wydatki i na zadanie na radomskich Borkach pieniędzy zbrakło.
Ale przebudowa skrzyżowania ulic Maratońskiej i Dębowej znalazła się w inwestycyjnym planie B. Jak wyjaśniał Radosław Witkowski, prezydent Radomia to lista zadań, którą będzie można realizować, gdy zwiększą się dochody Radomia.
- Musimy szukać dodatkowych dochodów. Na najbliższą sesję przygotuję pakiet uchwał okołobudżetowych i przedstawię ją radnym. Będziemy z nimi dyskutować, co możemy zrobić żeby nie schodzić ze ścieżki rozwoju - mówił Radosław Witkowski.
Mówiąc wprost Radosław Witkowski wróci do radnych z projektami uchwał podnoszących opłaty lokalne, a więc opłaty za wywóz śmieci i podatki miejskie. Zaproponuje wyższe ceny za bilety komunikacji miejskiej i w strefie płatnego parkowania. Do tej pory, głosami radnych PiS, którzy mają większość w Radzie, takie uchwały były odrzucane.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?