Biorąc pod uwagę czas trwania całej procedury przetargowej, ewentualnych odwołań i realizacji inwestycji nowy wiadukt będzie gotowy najwcześniej za 2,5 roku.
Tymczasem portal Radommoto.pl dotarł do projektu całej inwestycji. Wiadukt będzie dwa razy szerszy niż obecnie. Na dużym odcinku będzie miał po trzy pasy ruchu w jednym kierunku i ciągi pieszo-rowerowe. Ma być jeden pas wjazdowy na wiadukt od strony centrum miasta, ulicy Żeromskiego. Z ulicy Kaszubskiej ma być skręt tylko w prawo. Wiadukt będzie dwa razy szerszy. Obecnie są trzy pasy kierunkowe - dwa w stronę centrum, jeden w stronę Dzierzkowa i lotniska. Nowy, ma mieć po dwa pasy w jednym kierunku, buspasy po obu stronach (z przystankami na szczycie wiaduktu) i ciągi pieszo-rowerowe.
Od strony ulicy Żeromskiego, pojazdy, w tym autobusy będą wjeżdżały jednym pasem, a następnie autobusy będą zjeżdżały na buspas, by na końcu wiaduktu zjeżdżać na prawe pasy. Przy zjeździe z wiaduktu, w kierunku centrum miasta nic się nie zmieni. Mają być trzy pasy ruchu: prawy do jazdy w prawo i prosto, środkowy do jazdy prosto i pas do skrętu w lewo - do trasy N-S. Dokładnie taki sam wjazd na wiadukt jak obecnie będzie od strony trasy NS. Z wiaduktu będą dwa pasy ruchu w stronę lotniska.
Wiadomo też jak będzie wyglądał przystanek Radom Wschód – projekt już dawno przygotowali kolejarze. W tym przypadku będzie peron wyspowy, skąd będzie można wydostać się windą lub schodami na wiadukt. Na przystanku mają się zatrzymywać zarówno pociągi jadące z i do Warszawy jak Lublina. Podczas modernizacji trasy kolejowej numer 8 przebudowano w tym celu rozjazdy trasy prowadzącej do Lublina.
Od początku przygotowań do realizacji inwestycji wiadomo było, że będzie ona realizowana wraz z kolejarzami. Spółka PKP PLK zamierza bowiem zbudować nieopodal wiaduktu, przy ulicy Szklanej przystanek kolejowy o roboczej nazwie Radom Wschód. W Radomiu kolejarze wraz z miastem zrealizowali niedawno dużą inwestycję. Zbudowano od nowa wiadukt na ulicy Struga Kozienickiej. Choć przeprawa nad torami należy do miasta całą inwestycję zrealizowała spółka PKP PLK, a miasto jedynie dołożyło się finansowo do inwestycji.
W przypadku wiaduktu na ulicy Żeromskiego/Lubelskiej będzie odwrotnie – miasto zrealizuje inwestycję, a spółka PKP PLK pokryje część kolejową całego przedsięwzięcia. Wciąż pod znakiem zapytania jest źródło finansowania inwestycji. Jeszcze przed rokiem szacowano, że pochłonie ona 75 milionów złotych. Teraz szacuje się, że w związku z drastycznym wzrostem cen materiałów budowlanych, zwłaszcza stali będzie potrzeba może nawet 140 milionów złotych. Miasto liczy na wsparcie ze strony programu związanego z Polskim Ładem.
21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?