Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przebudowa wiaduktu łączącego ulicę Żeromskiego i Lubelską w Radomiu. Jak będzie wyglądał? Znamy plany

Janusz Petz
Janusz Petz
Wiadukt musi być wyremontowany, a właściwie zbudowany od nowa, bo jego obecny stan techniczny jest bardzo zły.
Wiadukt musi być wyremontowany, a właściwie zbudowany od nowa, bo jego obecny stan techniczny jest bardzo zły. Tadeusz Klocek
Brakuje jeszcze tylko podpisu ze strony spółki PKP PLK, aby można było ogłosić przetarg dotyczący remontu, a właściwie budowy od nowa wiaduktu na ulicy Żeromskiego/Lubelskiej w Radomiu.

Biorąc pod uwagę czas trwania całej procedury przetargowej, ewentualnych odwołań i realizacji inwestycji nowy wiadukt będzie gotowy najwcześniej za 2,5 roku.

Tymczasem portal Radommoto.pl dotarł do projektu całej inwestycji. Wiadukt będzie dwa razy szerszy niż obecnie. Na dużym odcinku będzie miał po trzy pasy ruchu w jednym kierunku i ciągi pieszo-rowerowe. Ma być jeden pas wjazdowy na wiadukt od strony centrum miasta, ulicy Żeromskiego. Z ulicy Kaszubskiej ma być skręt tylko w prawo. Wiadukt będzie dwa razy szerszy. Obecnie są trzy pasy kierunkowe - dwa w stronę centrum, jeden w stronę Dzierzkowa i lotniska. Nowy, ma mieć po dwa pasy w jednym kierunku, buspasy po obu stronach (z przystankami na szczycie wiaduktu) i ciągi pieszo-rowerowe.

Od strony ulicy Żeromskiego, pojazdy, w tym autobusy będą wjeżdżały jednym pasem, a następnie autobusy będą zjeżdżały na buspas, by na końcu wiaduktu zjeżdżać na prawe pasy. Przy zjeździe z wiaduktu, w kierunku centrum miasta nic się nie zmieni. Mają być trzy pasy ruchu: prawy do jazdy w prawo i prosto, środkowy do jazdy prosto i pas do skrętu w lewo - do trasy N-S. Dokładnie taki sam wjazd na wiadukt jak obecnie będzie od strony trasy NS. Z wiaduktu będą dwa pasy ruchu w stronę lotniska.

Wiadomo też jak będzie wyglądał przystanek Radom Wschód – projekt już dawno przygotowali kolejarze. W tym przypadku będzie peron wyspowy, skąd będzie można wydostać się windą lub schodami na wiadukt. Na przystanku mają się zatrzymywać zarówno pociągi jadące z i do Warszawy jak Lublina. Podczas modernizacji trasy kolejowej numer 8 przebudowano w tym celu rozjazdy trasy prowadzącej do Lublina.

Od początku przygotowań do realizacji inwestycji wiadomo było, że będzie ona realizowana wraz z kolejarzami. Spółka PKP PLK zamierza bowiem zbudować nieopodal wiaduktu, przy ulicy Szklanej przystanek kolejowy o roboczej nazwie Radom Wschód. W Radomiu kolejarze wraz z miastem zrealizowali niedawno dużą inwestycję. Zbudowano od nowa wiadukt na ulicy Struga Kozienickiej. Choć przeprawa nad torami należy do miasta całą inwestycję zrealizowała spółka PKP PLK, a miasto jedynie dołożyło się finansowo do inwestycji.

W przypadku wiaduktu na ulicy Żeromskiego/Lubelskiej będzie odwrotnie – miasto zrealizuje inwestycję, a spółka PKP PLK pokryje część kolejową całego przedsięwzięcia. Wciąż pod znakiem zapytania jest źródło finansowania inwestycji. Jeszcze przed rokiem szacowano, że pochłonie ona 75 milionów złotych. Teraz szacuje się, że w związku z drastycznym wzrostem cen materiałów budowlanych, zwłaszcza stali będzie potrzeba może nawet 140 milionów złotych. Miasto liczy na wsparcie ze strony programu związanego z Polskim Ładem.

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na radom.naszemiasto.pl Nasze Miasto