MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Trwa budowa lotniska w Radomiu. Zobacz postępy prac (film i zdjęcia z drona)

Piotr Stańczak
Piotr Stańczak
Budowa pasa startowego na lotnisku w Radomiu posuwa się do przodu. Ma on 2,5 kilometra długości.
Budowa pasa startowego na lotnisku w Radomiu posuwa się do przodu. Ma on 2,5 kilometra długości. Państwowe Porty Lotnicze
Trwa budowa lotniska na Sadkowie w Radomiu. Mimo epidemii koronawirusa prace przy terminalu i na pasie startowym posuwają się do przodu. Sprawdziliśmy postępy robót.

Firma Mirbud zgodnie z umową i harmonogramem rozpoczęła budowę terminala. Urządzono zaplecze budowy, rozpoczęto prace ziemne. Do końca roku zaplanowano zakończenie prac projektowych, konstrukcyjnych oraz przykrycie terminala dachem. W przyszłym roku rozpoczną się prace instalacyjne i wykończeniowe. Będzie to najnowocześniejszy obiekt tego typu w Polsce.

Terminal jest zaprojektowany w standardzie czarterowym, przyjaznym dla pasażerów. Ważny jest dostęp do dużego obszaru handlowego. Oznacza to również, że podróżni będą mieli więcej przestrzeni w miejscach odpraw i w samym terminalu. Wynika to m.in. ze specyfiki tego typu podróżnych, którzy mają więcej bagażu. Terminal ma być przygotowany na przyjęcie trzech milionów pasażerów rocznie. W przyszłości, gdy zajdzie taka potrzeba, będzie go można rozbudować do obsługi nawet ponad dziewięciu milionów pasażerów rocznie.

Firma Max Bögl buduje z kolei pas startowy na Sadkowie. Jak zapewnia inwestor i właściciel lotniska, Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze, wykonawca realizuje inwestycję ze znacznym wyprzedzeniem harmonogramu robót. Zakończył się transport specjalistycznej maszyny do układania ostatniej warstwy betonu nawierzchniowego klasy C35/45. Maszyna jest obecnie przebudowywana na potrzeby układania finalnej nawierzchni pasa na radomskim lotnisku o grubości 38 centymetrów i szerokości 45 metrów. Maszyna rozpocznie pracę wcześniej niż zakładano, co dodatkowo wpłynie na kolejne wyprzedzenie harmonogramu prac.

Kończy się tworzenie podbudowy pasa startowego, tu prace wyprzedzają harmonogram o 21 dni. Podbudowa pasa startowego wykonana jest w technologii betonu wałowanego, mieszanki mineralno-asfaltowe. Układ dróg kołowania i postoju będzie inną konstrukcją technologiczną wykonaną z betonu. Warto zwrócić uwagę na parametry wytrzymałościowe budowanego pasa w Radomiu. Ma on 2,5 kilometra długości. Dzięki temu możliwe będzie przyjmowanie największych statków powietrznych używanych w transporcie pasażerskim, jak Boeing 737 czy Airbus A320.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Od jutra strefa buforowa na granicy z Białorusią

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na radom.naszemiasto.pl Nasze Miasto