Trwa budowa lotniska w Radomiu. Zobacz postępy prac (film i zdjęcia z drona)

Piotr Stańczak
Piotr Stańczak

Wideo

Trwa budowa lotniska na Sadkowie w Radomiu. Mimo epidemii koronawirusa prace przy terminalu i na pasie startowym posuwają się do przodu. Sprawdziliśmy postępy robót.

Firma Mirbud zgodnie z umową i harmonogramem rozpoczęła budowę terminala. Urządzono zaplecze budowy, rozpoczęto prace ziemne. Do końca roku zaplanowano zakończenie prac projektowych, konstrukcyjnych oraz przykrycie terminala dachem. W przyszłym roku rozpoczną się prace instalacyjne i wykończeniowe. Będzie to najnowocześniejszy obiekt tego typu w Polsce.

Terminal jest zaprojektowany w standardzie czarterowym, przyjaznym dla pasażerów. Ważny jest dostęp do dużego obszaru handlowego. Oznacza to również, że podróżni będą mieli więcej przestrzeni w miejscach odpraw i w samym terminalu. Wynika to m.in. ze specyfiki tego typu podróżnych, którzy mają więcej bagażu. Terminal ma być przygotowany na przyjęcie trzech milionów pasażerów rocznie. W przyszłości, gdy zajdzie taka potrzeba, będzie go można rozbudować do obsługi nawet ponad dziewięciu milionów pasażerów rocznie.

Firma Max Bögl buduje z kolei pas startowy na Sadkowie. Jak zapewnia inwestor i właściciel lotniska, Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze, wykonawca realizuje inwestycję ze znacznym wyprzedzeniem harmonogramu robót. Zakończył się transport specjalistycznej maszyny do układania ostatniej warstwy betonu nawierzchniowego klasy C35/45. Maszyna jest obecnie przebudowywana na potrzeby układania finalnej nawierzchni pasa na radomskim lotnisku o grubości 38 centymetrów i szerokości 45 metrów. Maszyna rozpocznie pracę wcześniej niż zakładano, co dodatkowo wpłynie na kolejne wyprzedzenie harmonogramu prac.

Kończy się tworzenie podbudowy pasa startowego, tu prace wyprzedzają harmonogram o 21 dni. Podbudowa pasa startowego wykonana jest w technologii betonu wałowanego, mieszanki mineralno-asfaltowe. Układ dróg kołowania i postoju będzie inną konstrukcją technologiczną wykonaną z betonu. Warto zwrócić uwagę na parametry wytrzymałościowe budowanego pasa w Radomiu. Ma on 2,5 kilometra długości. Dzięki temu możliwe będzie przyjmowanie największych statków powietrznych używanych w transporcie pasażerskim, jak Boeing 737 czy Airbus A320.

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
Robert

To sama przyjemność patrzeć na rozwój lotniska w Radomiu, miasto dzięki temu uzyska wiele miejsc pracy i lotnisko rozluźni ruch na Warszawskich lotniskach, same pozytywne kwestie jak widać !

G
Gość

Dobrze, że mimo kryzysu gospodarczego i epidemii prace nie zostały przerwane, to lotnisko t bardzo przyszłościowa inwestycja dająca miastu wiele miejsc pracy a także możliwość na rozwój.

Dodaj ogłoszenie