Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji zapowiada, że ruch na wyznaczonym odcinku ulicy Wjazdowej zostanie zamknięty w poniedziałek przed południem. Objazd w obu kierunkach będzie wyznaczony ulicami Wierzbicką, Łukasika, 1905 Roku, Młodzianowską, Pallotyńską i Jana Pawła II. Możliwy jest też objazd alternatywny ulicami Jana Pawła II, Michalczewskiego, Kuronia (obwodnicą południową), Sycyńską i Czarnoleską albo lokalnymi drogami na Żakowicach i Młodzianowie do wiaduktu.
Jak pojadą autobusy?
Już od soboty przez ulicę Wjazdową nie będą jeździły autobusy linii numer 25. Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji informuje, że w "25" pojedzie ulicami: Sycyńską, Czarnoleską, Wierzbicką, Łukasika, 1905 Roku, Młodzianowską, Pallotyńską, Jana Pawła II, aleją Grzecznarowskiego. Na trasie objazdu będą obowiązywały stałe przystanki przy ulicach Wierzbickiej, Łukasika, Limanowskiego i 1905 Roku.
Zawieszone zostanie funkcjonowanie następujących przystanków: Wjazdowa/Biegunowa (w kierunku ulicy Wierzbickiej), Gajowa/Łączna (w obydwu kierunkach) oraz Południowa/Wiejska (w kierunku ulicy Gajowej).
Budują nową drogę
Zamknięcie przejazdu kolejowego i fragmentu ulic Wjazdowej i Gajowej ma związek z rozpoczęciem kolejnego etapu budowy trasy N-S z osiedla Południe do ulicy Żakowickiej. Jak już pisaliśmy wykonawca rozpoczyna prace przy pierwszej warstwie konstrukcyjnej jezdni, czyli przy jej podbudowie.
- Apelujemy do wszystkich uczestników ruchu o zachowywanie szczególnej ostrożności w rejonie prowadzonych prac oraz stosowanie się do zmienionego oznakowania ulic lub do ewentualnych poleceń wydawanych przez wykonawcę - mówi Dawid Puton, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.
Droga jest prowadzona wzdłuż torów kolejowych od ulicy Czarnoleskiej na osiedlu Południe do ulicy Żakowickiej. Będzie miała połączenie z węzłem przy ulicy Nowomłodzianowskiej. Nowy odcinek będzie miał około 1,5 kilometra długości, po jednym pasie w każdą ze stron. Dodatkowe pasy mają być budowane przy skrzyżowaniach. U zbiegu z ulicą Wjazdową ma zostać wykonane rondo turbinowe z osobnymi pasami do zjazdów w kierunku ulicy Gajowej - tak, aby samochody, które będą musiały ewentualnie poczekać przed przejazdem, nie blokowały przejazdu głównym ciągiem trasy N-S.
Prace mają zakończyć się jesienią tego roku. Wykonawcą jest firma Strabag. Kontrakt jest wart w sumie 26,5 miliona złotych.
Debata prezydencka o Gdyni. Aleksandra Kosiorek versus Tadeusz Szemiot
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?