Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W Radomiu powstanie nowy wiadukt, przystanek kolejowy i szybkie połączenie z lotniskiem. Zobacz wizualizacje

Janusz Petz
Janusz Petz
Tak ma wyglądać nowy wiadukt i wyspowy przystanek kolejowy, gdzie będą mogli wysiadać pasażerowie jadący pociągiem zarówno od strony Warszawy, Kielc, Łodzi jak i Lublina. Na kolejnych slajdach wizualizacje, plany oraz zdjęcia dokumentujące obecny stan wiaduktu, który zostanie rozebrany.
Tak ma wyglądać nowy wiadukt i wyspowy przystanek kolejowy, gdzie będą mogli wysiadać pasażerowie jadący pociągiem zarówno od strony Warszawy, Kielc, Łodzi jak i Lublina. Na kolejnych slajdach wizualizacje, plany oraz zdjęcia dokumentujące obecny stan wiaduktu, który zostanie rozebrany. Bractwo Rowerowe
Już wiadomo jak ma wyglądać wiadukt nowy wiadukt na ulicy Żeromskiego/Lubelskiej w Radomiu. Budowa wiaduktu, nowego przystanku kolejowego, schodów ruchomych, windy i platformy, skąd będą odjeżdżały busy wahadłowe na lotnisko ruszy zapewne na początku przyszłego roku i potrwa dwa lata.

Nowy wiadukt, przystanek kolejowy i szybka komunikacja z centrum Radomia na lotnisko

Ma być to jedna z najważniejszych inwestycji w mieście w najbliższej przyszłości. Będzie to inwestycja realizowana przez Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji, ale w porozumieniu ze spółką PKP PLK. Cała budowa ma znaczenie dla osób, które z samego centrum miasta – z ulicy Żeromskiego - będą mogły najprostszą drogą dostać się na lotnisko, ale też dla przyjezdnych, którzy będą mogli wysiąść z pociągu na przystanku kolejowym Radom Wschód i dostać się do Portu Lotniczego Warszawa Radom. Miasto ma już zapewnione z funduszy państwowych 95 milionów złotych na realizację inwestycji.

Cały projekt budzi duże emocje w mieście, a Bractwo Rowerowe w Radomiu, które opublikowało wizualizacje projektu ma też swoje uwagi co do przyjętych rozwiązań. „Wiemy jak będzie wyglądał nowy wiadukt na ul. Żeromskiego. Cieszymy się, że uwzględniono nasze uwagi zarówno co do funkcjonalności wiat przystankowych jak i poszerzeń w miejscach akumulacji pieszych. Smuci słabe odniesienie się projektanta i Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu do wjazdu na kontraruch na ul. Metalowej, generalnie słabą geometria toru jazdy rowerem oraz teleport dla jadących od strony lotniska na skrzyżowaniu z ul. Zbrowskiego. Halo! 20 lecie XXI w. to już nie czas na takie pokraczne rozwiązania i zmuszanie do jazdy po krawężnikach czy przejściu dla pieszych. Sam obiekt będzie zdecydowanie wyższy, bo będzie miał ponad 10 m wysokości a to oznacza, że będzie trudniej na niego wjechać. Z racji budowy pod nim przystanku Radom Wschodni (dziękujemy Kocham Radom) powstanie też poczekalnia(?) dla przesiadających się na autobusy w kierunku Lotnisko Warszawa Radom” – czytamy na stronie Bractwa Rowerowego.

„Niestety pod względem drogowym, w tym rowerowym jest to powrót do lat 80-tych. Zupełnie zmarginalizowana jest relacja rowerowej trasy głównej plac Konstytucji - lotnisko, która powinna mieć wysokie parametry. Powyższy projekt zabetonuje obecny skansen i utrudni poruszanie się rowerem na kolejne dziesiąt lat.” - napisał internauta Michał Rejczak.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na radom.naszemiasto.pl Nasze Miasto