Teren, o którym mowa ma powierzchnię około 28,9 tysięcy metrów kwadratowych. Wokół jest osiedle domków jednorodzinnych. Prywatny inwestor chciałby tam wybudować 12 bloków z czterema kondygnacjami, podziemnymi garażami, drogami wewnętrznymi, chodnikami, parkingami i terenem rekreacyjno - wypoczynkowym. Miałoby tam powstać ponad 400 mieszkań. Wjazd do nowego osiedla miałby być od strony ulicy Słowackiego i Ciemną.
Specustawa na Glinicach
Ta część miasta nie ma planu zagospodarowania przestrzennego, dlatego inwestor korzysta ze specustawy mieszkaniowej, tak zwanej lex developer, która skraca procedury związane z uzyskaniem pozwolenia na budowę. Procedura wymaga między innymi zgody Rady Miejskiej na lokalizację inwestycji.
Część radnych miała wątpliwości co do miejsca, w którym ma powstać osiedle. - Tam jest teraz teren zielony. Budowa tak dużego osiedla oznacza, że zostanie zabetonowany. Zamierzenia inwestora są kontrowersyjne, bloki staną tuż, tuż za ogrodzeniami domków jednorodzinnych - mówił Adam Bocheński z klubu radnych Prawa i Sprawiedliwości.
Poruszana była też kwestia układu komunikacyjnego wokół nowego osiedla. Radni obawiają się, czy na przykład ulica Słowackiego będzie w stanie obsłużyć zwiększony ruch. - To jest 400 mieszkań, czy inwestor ma plany dotyczące przebudowy ulic, czy jest gotów dołożyć pieniądze do niezbędnych prac - pytała Magdalena Lasota, radna Koalicji Obywatelskiej.
Drogi do przebudowy
Mateusz Tyczyński, wiceprezydent Radomia odpowiadał, że przebudowa dróg będzie niezbędna. - Dzisiaj nie są one przystosowane do tego, aby przyjąć zwiększony ruch. Niezbędna będzie choćby koncepcja przebudowy połączeń ulicy Słowackiego - mówił Mateusz Tyczyński.
Ale uspokajał, że inwestor musi przedstawić koncepcję przebudowy układu komunikacyjnego. Bez uzgodnienia jej z Miejskim zarządem Dróg i Komunikacji nie otrzyma pozwolenia na budowę.
- Naturalnym jest też to, że będzie musiał partycypować w kosztach przebudowy. Tak dzieje się też w przypadku innych inwestycji realizowanych w Radomiu - mówił Mateusz Tyczyński. - Zwykle kwestie tego, w jakiej części jest ustalane w drodze porozumienia na etapie uzgodnień z Miejskim Zarządem Dróg i Komunikacji - dodawał.
Ostatecznie uchwała została przyjęta. Za głosowało 16 radnych, dwóch było przeciw i dziewięciu wstrzymało się od głosu.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?