Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budują wiadukt na ulicy Żeromskiego w Radomiu. Rosną filary i przyczółki, zimą wiele udało się zrobić. Zobacz, jaki jest postęp prac

Izabela Kozakiewicz
Izabela Kozakiewicz
Na budowie nowych wiaduktów na ulicy Żeromskiego w Radomiu wiele się dzieje. W górę rosną przyczółki i filary nowej konstrukcji.
Na budowie nowych wiaduktów na ulicy Żeromskiego w Radomiu wiele się dzieje. W górę rosną przyczółki i filary nowej konstrukcji. MZDIK Radom
Na placu budowy nowych wiaduktów łączących ulicę Żeromskiego i Lubelską wre robota. Trwa budowa przyczółków i filarów nowej konstrukcji. Praca trwa po obu stronach torów kolejowych, nowe elementy rosną w górę zarówno po stronie Śródmieścia, jak i Dzierzkowa.

Wiadukt na ulicy Żeromskiego w Radomiu rośnie w górę, budują filary

Prace przy budowie rozpoczęły się jesienią 2023 roku. Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji informuje, na jakim etapie teraz jest budowa wiaduktów w ciągu ulic Żeromskiego i Lubelskiej. Jak pisaliśmy w miejsce starego staną dwa wiadukty, którymi przejedziemy nad torami kolejowej linii numer 8. Takie rozwiązanie było już zastosowane przy budowie przeprawy nad torami w ciągu alei Wojska Polskiego czy ulicy Żółkiewskiego w Radomiu.

- Budowlańcy wzmocnili podłoże i postawili zachodni przyczółek, kilkadziesiąt metrów za skrzyżowaniem ulic Żeromskiego i Zbrowskiego. Sukcesywnie montowane są także zbrojenia pod kolejne filary obu wiaduktów. Betonowanie podpór odbywa się przy pomocy specjalnych szalunków systemowych, co ułatwia i przyspiesza cały proces. Trwają poza tym kolejne prace fundamentowe, a na filarach zlokalizowanych najbliżej torów kolejowych montowane są zbrojenia pod tak zwane oczepy, czyli górne belki

- informuje Dawid Puton, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Zobacz w galerii zdjęć postęp prac przy budowie wiaduktu w Radomiu

Wiadukty na ulicy Żeromskiego nad torami w Radomiu

Przypominamy, że nad torami kolejowymi na połączeniu ulic Żeromskiego i Lubelskiej zaplanowano powstanie dwóch nowych, równoległych obiektów o łącznej szerokości 34 metrów i długości około 280 metrów. Pod nimi wybudowany zostanie nowy przystanek kolejowy Radom Wschodni. Usprawni on dotarcie pociągami do Śródmieścia i do lotniska. Całe zadanie pochłonie ponad 178,8 miliona złotych. Część finansowana z budżetu miasta (wiadukt) to koszt około 131 milionów złotych, natomiast część kolejowa (peron przystanku Radom Wschodni) to niemal 48 milionów złotych. Zakończenie inwestycji nastąpi latem 2025 roku, choć pierwszy z dwóch wiaduktów ma być otwarty nieco wcześniej. Wykonawcą tego bardzo istotnego dla naszego miasta zadania jest wybrana w przetargu firma Trakcja z Warszawy.

Zobacz w galerii zdjęć postęp prac przy budowie wiaduktu w Radomiu

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na radom.naszemiasto.pl Nasze Miasto