Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przebudowa wiaduktu nad ulicą Żeromskiego w Radomiu. Obiekt zostanie rozebrany. Ruch został wstrzymany. Zobaczcie zdjęcia

Janusz Petz
Janusz Petz
Wideo
od 16 lat
W środę, 12 lipca wstrzymano ruch na wiadukcie na ulicy Żeromskiego/Lubelskiej w Radomiu. Obiekt zostanie rozebrany, a w jego miejsce powstanie nowa przeprawa nad torami. Zostanie także zbudowany nowy przystanek kolejowy pod wiaduktem.

Wstrzymano ruch na wiadukcie na ulicy Żeromskiego/Lubelskiej w Radomiu

Już we wtorek po południu ekipy drogowców malowały nowe oznakowania poziome na jezdni w związku z nową organizacją ruchu. Sam wiadukt został zamknięty zarówno dla pojazdów, rowerzystów i pieszych w środę, 12 lipca. Nie planuje się na czas prac budowlanych żadnej kładki dla pieszych nad torami jak to było w przypadku budowy nowego wiaduktu nad torami na ulicy Struga/Kozienickiej, chociaż nie jest wykluczone jeszcze zorganizowanie przejścia przez tory.

Zobacz więcej:

Po zamknięciu wiaduktu ustawiono barierki oraz znaki informujące o tym, że nie ma przejazdu, ani przejścia. Przestrzegania zakazu pilnowali zarówno drogowcy jak i policjanci. Ekipy techniczne zajęły się też przestawianiem sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulicy Żeromskiego i Zbrowskiego. Na placu budowy są już dźwigi i pracownicy wykonawcy inwestycji. Wycięto drzewa i krzewy, teraz nastąpi demontaż niektórych elementów wiaduktu takich jak latarnie, a sam wiadukt będzie burzony zapewne dopiero w sierpniu. Całą inwestycja ma być generalnie prowadzono „pod ruchem” pociągów, ale na czas samego burzenia wiaduktu na pewno zostanie wstrzymany ruch kolejowy.

Zobacz więcej:

Ta jedna z najważniejszych inwestycji w mieście pochłonie 179 milionów, z czego część zapłaci miasto a część kolejowa spółka PKP PLK. Nowy wiadukt (a w zasadzie wiadukty, bowiem będą to dwa równoległe obiekty - tak jak na przykład na alei Wojska Polskiego bądź na ulicy Żółkiewskiego) będzie miał po dwa pasy ruchu w każdą stronę oraz po jednym buspasie. Na wierzchołku będą zlokalizowane przystanki komunikacji miejskiej, które zagwarantują podróżnym możliwość dotarcia autobusami do portu lotniczego i z powrotem albo do centrum Radomia. Po obu stronach przeprawy znajdą się także ciągi pieszo-rowerowe. Na połączeniu z ulicami Metalową i Średnią powstanie węzeł z łącznikiem obydwu tych dróg.

Wiadukt będzie zintegrowany z nowym przystankiem kolejowym, za którego wybudowanie odpowiadają PKP Polskie Linie Kolejowe (wiadomo już, że będzie on miał nazwę Radom Wschodni). Z peronu na szczyt nowego obiektu będą prowadziły zarówno schody ruchome, jak też windy. Ułatwi to przemieszczanie się osobom z niepełnosprawnościami, ale także tym, którzy z pociągów będą chcieli przesiadać się z bagażami do autobusów jadących w kierunku lotniska.

Zobacz więcej:

Przypominamy, że na przebudowę wiaduktu łączącego ulice Żeromskiego i Lubelską w Radomiu miasto pozyskało 65 milionów złotych z programu Polski Ład, a ponadto 30 milionów złotych z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

Inwestycja wymagała wprowadzenia szeregu zmian w ruchu. Na razie zamknięcie ruchu na wiadukcie nie spowodowało większych utrudnień w ruchu w tej części miasta, chociaż będą one nieuniknione. Kierowcy brak gigantycznych korków tłumaczą wakacjami i generalnie mniejszym w tym okresie ruchem w mieście.

Zakres zmian w ruchu na poszczególnych ulicach

:

Ulica Kaszubska

  • likwidacja dotychczasowego kontrapasa tylko dla rowerzystów na odcinku od Lubelskiej do Odrodzenia;
  • wyznaczenie na tym samym odcinku pasa tylko dla autobusów (z dopuszczeniem ruchu rowerzystów).

Ulica Katowicka

  • wprowadzenie łamanego pierwszeństwa na skrzyżowaniu ze Szklaną (w relacji północno-zachodniej).

Ulica Lubelska

  • zamknięcie przejścia oraz przejazdu przez wiadukt nad torami kolejowymi do Żeromskiego (od Kaszubskiej);
  • pozostawienie możliwości dojazdu od strony wschodniej do łącznika obok myjni przy wiadukcie i z powrotem;
  • wprowadzenie łamanego pierwszeństwa na skrzyżowaniu z Kaszubską (w relacji południowo-wschodniej).

Ulica Metalowa

  • zamknięcie przejścia i przejazdu pod wiaduktem (od skrzyżowania z Okrzei do odnogi do rampy kolejowej);
  • wprowadzenie ruchu dwukierunkowego dla wszystkich pojazdów (w tym rowerów) od Okrzei do Odrodzenia.

Ulica Odrodzenia

  • wprowadzenie ruchu jednokierunkowego od Kaszubskiej do Średniej (z powrotem dojazd przez Żurawią);
  • wprowadzenie zakazu zatrzymywania się po obu stronach odcinka od alei Wojska Polskiego do Średniej.

Ulica Olszewskiego

  • zamknięcie odcinka od Słowackiego (pozostawienie możliwości wjazdu i zjazdu z wiaduktu) do ronda Zapały.

Ulica Sienna

  • zamknięcie przejścia i przejazdu pod wiaduktem (od bocznej jezdni Żeromskiego do bloku Żeromskiego 119).

Ulica Szklana

  • zamknięcie przejścia i przejazdu pod wiaduktem (od ronda Zapały do wjazdu na teren dawnej huty szkła Żar);
  • wprowadzenie łamanego pierwszeństwa na skrzyżowaniu z Katowicką (w relacji północno-zachodniej).

Ulica Średnia

  • zamknięcie dla ruchu odcinka wzdłuż wiaduktu (od Lubelskiej do zakrętu w okolicach posesji przy Średniej 80);
  • wprowadzenie ruchu dwukierunkowego od zakrętu w okolicach posesji przy Średniej 80 do Puławskiej.

Ulica Zbrowskiego

  • wprowadzenie łamanego pierwszeństwa na skrzyżowaniu z Żeromskiego (w relacji północno-zachodniej);
  • zmiana programu sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z Żeromskiego i jej jezdnią boczną (wzdłuż wiaduktu);
  • przeznaczenie prawego pasa od Żeromskiego do byłego przedszkola tylko dla autobusów i rowerzystów;
  • zastąpienie pasa do skrętu w lewo od byłego przedszkola do Żeromskiego pasem w przeciwnym kierunku.

Ulica Żeromskiego

  • zamknięcie przejścia oraz przejazdu przez wiadukt nad torami kolejowymi do Lubelskiej (od Zbrowskiego);
  • przeznaczenie prawego pasa od Nowogrodzkiej do Czachowskiego dla pojazdów skręcających w prawo;
  • umożliwienie jazdy z tego pasa prosto przez skrzyżowanie wyłącznie dla autobusów i rowerzystów;
  • przeznaczenie prawego pasa od Czachowskiego do Zbrowskiego tylko dla autobusów i rowerzystów;
  • wprowadzenie łamanego pierwszeństwa na skrzyżowaniu ze Zbrowskiego (w relacji północno-zachodniej);
  • zmiana programu sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ze Zbrowskiego i jezdnią boczną (wzdłuż wiaduktu);
  • zamknięcie bocznej jezdni (wzdłuż wiaduktu) od połowy długości bloku Żeromskiego 118 do ronda Zapały;
  • wyznaczenie tymczasowej drogi równoległej do powyższego odcinka, zapewniającej dojazd do ciągu garaży.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na radom.naszemiasto.pl Nasze Miasto