Zakończona właśnie przebudowa ulic, oprócz lepszego skomunikowania oraz poprawy standardów stanu infrastruktury drogowej w mieście, powinna wpłynąć na zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego. W rezultacie modernizacji poprawiły się parametry techniczne oraz oznakowanie ulic, czego oczekiwanym efektem jest zmniejszenie liczby wypadków na tych odcinkach dróg. Wg danych Policji w latach 2007 - 2009 odnotowano aż 14 wypadków na ul. Głównej i 8 wypadków na ul. Wapiennej.
Wymiana nawierzchni, odwodnienie drogi, zwiększenie szorstkości wpłynie na poprawę przyczepności i równości nawierzchni, budowa chodnika i pobocza poprawi bezpieczeństwo ruchu zarówno dla pojazdów, jak i pieszych, bo przed modernizacją piesi zmuszeni byli poruszać się skrajem jezdni. Duże znaczenie dla bezpieczeństwa ruchu pojazdów ma wyokrąglenie łuków oraz wprowadzenie elementów odblaskowych.
Rozbudowa ulic Głównej i Wapiennej odbywała się w ramach „Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008-2011” (tzw. schetynówek) , który zakłada współfinansowanie inwestycji przez budżet państwa. Koszt inwestycji wyniósł ponad 4,5 mln zł, z czego połowę stanowi pozyskana przez miasto dotacja celowa z budżetu państwa.
Rozbudowa ulicy Wapiennej obejmuje:
- przebudowę konstrukcji nawierzchni dwukierunkowej jezdni o szerokości 6 m na długości prawie 1 km,
- wzmocnienie i poszerzenie jezdni z 5 m do 6 m,
- budowę chodnika szerokości 2 m po jednej stronie
- urządzenie pobocza
- zamontowanie nad projektowanym przepustem barier energochłonnych w celu zapewnienia bezpieczeństwa ruchu kołowego i pieszego,
- poprawę istniejącej geometrii trasy i skrzyżowań ,
- wymianę krawężników
- przebudowę zjazdów indywidualnych do posesji o szerokości 3,5 - 4,5 m,
- przebudowę zjazdów publicznych,
- budowę odwodnienia ulicy,
- zmianę oznakowania pionowego i poziomego,
- zamontowanie w jezdni punktowych elementów odblaskowych,
- urządzenie przejść dla pieszych
Rozbudowa ulicy Głównej obejmuje:
- przebudowę konstrukcji nawierzchni dwukierunkowej jezdni o szerokości 7 m na długości prawie 1 km,
- budowę obustronnych chodników o szerokości 1,5 m na całej długości ulicy,
- budowę ścieżki rowerowej o szerokości 2 m,
- budowę przejść dla pieszych
- urządzenie i poprawę istniejącej geometrii wlotów ulic podporządkowanych ,
- wymianę krawężników,
- urządzenie zjazdów indywidualnych o szerokości 3,5 – 4,5 m,
- budowę zatoki postojowej,
- budowę parkingu w rejonie Bazyliki mniejszej św. Kazimierza Królewicza,
- urządzenie zatoki autobusowej o długości 50 m,
- budowę odwodnienia ulicy,
- budowę oświetlenia ulicy,
- zamontowanie w jezdni punktowych elementów odblaskowych,
- zmianę oznakowania pionowego i poziomego,
- urządzenie pasów zieleni.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?