Najważniejszą zmianą w warunkach przetargu jest wprowadzona w porozumieniu ze Skarbnikiem Miasta modyfikacja sposobu finansowania inwestycji. Zdecydowano się na zmniejszenie pierwotnego finansowania po stronie wykonawcy: pierwsza faktura byłaby wystawiana po wykonaniu dziesięciu, a nie piętnastu procent inwestycji, jak zapisano wcześniej w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. MZDiK liczy na to, że znajdzie to odzwierciedlenie w odpowiednio skorygowanych kosztorysach ofertowych.
Czytaj także: 628 mln zł "janosikowego" z Mazowsza do innych województw
Zainteresowanie przetargiem na budowę obwodnicy południowej Radomia jest rekordowe. Do Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji wpłynęło w ostatnich tygodniach prawie 270 zapytań od wykonawców polskich i zagranicznych. Są wśród nich znane, duże firmy specjalizujące się w budowie autostrad, dróg ekspresowych oraz obiektów mostowych zarówno w Europie, jak i na świecie.
Po otwarciu ofert odbędzie się kolejny etap postępowania przetargowego, tj. analiza poszczególnych ofert pod względem formalnym, prawnym i bardzo szczegółowo pod względem rachunkowym. Założony czas na całe postępowanie przetargowe opiewa na okres do końca roku 2011. W tym też czasie poszczególni oferenci będą wzywani do ewentualnych uzupełnień swoich ofert bądź składania wyjaśnień co do informacji w nich zawartych.
Zamówienie na budowę obwodnicy południowej Radomia składa się z pięciu etapów. Łączna długość projektowanej trasy wynosi nieco ponad 13,5 kilometra. Rozpoczęcie budowy obwodnicy ma nastąpić 2 stycznia 2012 roku, natomiast zakończenie - 31 sierpnia 2014 roku.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?