Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Widowiskowe rusztowania na placu budowy przy Żeromskiego w Radomiu. Budują tam nowy wiadukt i centrum przesiadkowe. Zobaczcie zdjęcia

Antoni Sokołowski
Antoni Sokołowski
Aby móc przystąpić do montażu zbrojenia płyty południowego wiaduktu, pracownicy wykonawcy musieli postawić szpaler rusztowań.
Aby móc przystąpić do montażu zbrojenia płyty południowego wiaduktu, pracownicy wykonawcy musieli postawić szpaler rusztowań. MZDiK Radom
Budowa wiaduktu nad torami kolejowymi, łączącego ulice Żeromskiego i Lubelską, wkroczyła w bardzo widowiskowy etap. Na odcinku w sąsiedztwie bloków wyrósł już prawdziwy las rusztowań, na których trwa obecnie montaż zbrojeń płyty południowej części tej przeprawy. Równolegle trwają również inne prace, w tym drogowe po stronie Dzierzkowa.

Planowo idą prace przy budowie wiaduktu między ulicami Żeromskiego i Lubelską w Radomiu

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu opublikował na swojej oficjalnej stronie internetowej zdjęcia z budowy wiaduktu, w tym fotografie z prac na górze. Kilka dni temu kontrolę trwających robót prowadził Łukasz Kuna, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu - w obecności kierownika budowy Jacka Kolanowskiego i kierownika robót mostowych Michała Deski z firmy Trakcja.

Trzeba przyznać, że inwestycja robi na tym etapie naprawdę niesamowite wrażenie. Aby móc przystąpić do tak zwanego deskowania, a następnie do montażu zbrojenia płyty południowego wiaduktu, pracownicy wykonawcy musieli postawić szpaler rusztowań. Zadanie to wymagało niezwykłej precyzji. Obecnie na pomoście trwają już prace zbrojeniowe. Postępują one coraz dalej w kierunku torów, począwszy od strony przyczółku tuż za ulicą Zbrowskiego.

Jak już wcześniej informowaliśmy, nowa przeprawa nad torami będzie składała się z dwóch równoległych wiaduktów, podobnie jak jest to na przykład na ulicy Żółkiewskiego czy na alei Wojska Polskiego. Roboty przy południowej jezdni są bardziej zaawansowane, ponieważ harmonogram przewiduje, że ma ona zostać otwarta nieco wcześniej niż druga część. Nie oznacza to bynajmniej, że po północnej stronie nic się nie dzieje. Stoją tam już masywne betonowe filary z oczepami, na których wkrótce rozpoczną się podobne prace konstrukcyjne. Ruch pociągów odbywa się bez zakłóceń.

Po stronie Dzierzkowa - tam, gdzie nie koliduje to bezpośrednio z robotami mostowymi - trwają już prace drogowe. W tym rejonie powstaje podbudowa przyszłych jezdni, w tym między innymi wlotu ulicy Średniej i jej nowego połączenia wzdłuż wiaduktu z ulicą Metalową. Ustawiane są również krawężniki oraz układane nowe chodniki i zjazdy do posesji.

Zobacz też:

- Inwestycja jest prowadzona zgodnie z przyjętym harmonogramem robót. Obecnie termin realizacji tego zadania nie jest zagrożony - podsumował przeprowadzoną ostatnio na budowie kontrolę zastępca dyrektora MZDiK Łukasz Kuna.

Całe zadanie pochłonie ponad 178,8 miliona złotych. Część finansowana z budżetu miasta (wiadukt), to koszt około 131 milionów złotych, natomiast część kolejowa (peron przystanku Radom Wschodni) to niemal 48 milionów złotych. Zakończenie inwestycji nastąpi latem 2025 roku, choć pierwszy z dwóch wiaduktów ma być otwarty nieco wcześniej. Wykonawcą tego bardzo istotnego dla Radomia zadania jest wybrana w przetargu firma Trakcja z Warszawy.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na radom.naszemiasto.pl Nasze Miasto