Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowe biletomaty oraz tablice wyświetlające czas odjazdu autobusu staną na ulicach Radomia

Mateusz Kaluga
Mateusz Kaluga
Przy ulicy Traugutta jest już biletomat.
Przy ulicy Traugutta jest już biletomat. MZDiK
Nowe biletomaty pojawiają się przy radomskich przystankach. Na razie są trzy, ale docelowo ma ich stanąć dziesięć. Jest to następny etap wdrażanego w mieście tak zwanego projektu multimodalnego. W ramach tego zadania niebawem zostanie zainstalowanych również 20 nowych tablic Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej.

Projekt multimodalny to wielka inwestycja, która jest realizowana w Radomiu od blisko dwóch lat. Przypomnijmy, że projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. Łączna kwota unijnego dofinansowania wynosi 56 milionów złotych.

Biletomaty i tablice

Pierwsze nowe biletomaty stanęły już obok przystanków Traugutta / Piłsudskiego 04, Wierzbicka / Warsztatowa 11 i Os. Gołębiów I 11 (przelotowy przy Struga). Kolejne będą wkrótce ustawiane przy ulicach Warszawskiej, Wernera, Mieszka I, Żwirki i Wigury, alei Grzecznarowskiego oraz na pętlach Os. Gołębiów II / Paderewskiego i Os. Zamłynie.

Tablice Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, wyświetlające przewidywane czasy przyjazdów autobusów linii miejskich, staną natomiast przy Żwirki i Wigury, Reja, 1905 Roku, Łukasika, Limanowskiego, Okulickiego, Jana Pawła II, Zbrowskiego, Struga, 25 Czerwca, Warszawskiej, Traugutta, Wernera, Maratońskiej i alei Grzecznarowskiego. Łącznie będą one przy 20 przystankach. Do tej pory takie źródła informacji dla pasażerów stały w 48 lokalizacjach, a zatem już wkrótce będzie ich łącznie 68.

Koszt zamontowania oraz uruchomienia biletomatów i tablic to blisko 2,9 miliona złotych. Prace zakończą się w maju. - O zasadach działania Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, w tym również tablic przy przystankach, można dowiedzieć się więcej na stronie Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji. Zachęcamy też do korzystania z bezpłatnej aplikacji myBus, w której można sprawdzać lokalizację każdego autobusu kursującego akurat po mieście - mówi Dawid Puton, rzecznik prasowy MZDiK.

Co ponadto?

Dzięki temu programowi ma powstać osiem kilometrów nowych dróg dla rowerów. Miasto kieruje się dwoma wytycznymi. W planach jest stworzenie ringu wokół Śródmieścia, który ma być połączony ze wszystkimi radomskimi osiedlami. Komunikacja ma się odbywać również osi północ - południe, czyli od ulicy Warszawskiej do ulicy Słowackiego. Na osi wschód - zachód trasy mają biec od ulicy Wolanowskiej do Kozienickiej. Ze ścieżek rowerowych będą mogli korzystać mieszkańcy na ulicach wzdłuż Kuronia, Żołkiewskiego, czy Przytyckiej. Oprócz udogodnień dla rowerzystów będą również inne inwestycje. Na radomskich ulicach pojawiły się podświetlone wiaty przystankowe.

To oczywiście nie wszystko, ponieważ największą inwestycją w ramach tego programu jest zakup autobusów elektrycznych. Pierwszy z dziesięciu elektrycznych Solarisów, które wkrótce wyjadą na ulice Radomia jest już w bazie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji. Autobus przechodzi teraz testy sprawdzające, czy spełnione są wszystkie szczegółowe warunki zamówienia. Za 10 elektrycznych autobusów wraz z całą infrastrukturą ładującą miasto zapłaci prawie 32 miliony złotych.

Jednocześnie dostawca zaproponował udzielenie trzyletniej gwarancji. Autobusy „Solaris Urbino 12e” będą umożliwiały podróż około 70 pasażerom, w tym przynajmniej 25 na miejscach siedzących. Wszystkie pojazdy będą wyposażone w elementy Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, monitoring, ładowarki USB, tak zwany ciepły przycisk, zaś kasowniki zamiast przycisków będą miały ekrany dotykowe. Jeden z nich będzie dostosowany także do korzystania z kart płatniczych.

Przypomnijmy, iż miasto zakupiło 10 ładowarek zajezdniowych oraz dwie pantografowe, które zostaną ustawione we wspomnianych miejscach do zawracania autobusów. Czas ładowania pojazdu na pętli to około 10 minut. Autobus nie będzie oczywiście wtedy naładowany w pełni, ale pozwoli to na przejechanie 80 kilometrów. Całkowity czas ładowania na terenie zajezdni to około sześć godzin.

Motofakty

od 12 lat
Wideo

Gazeta Lubuska. Winiarze liczą straty po przymrozkach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Nowe biletomaty oraz tablice wyświetlające czas odjazdu autobusu staną na ulicach Radomia - Echo Dnia Radomskie

Wróć na radom.naszemiasto.pl Nasze Miasto