Wskutek podobnego konkursu ogłoszonego rok temu radomianie podróżują obecnie autobusami elektrycznymi, które dostały imiona: Niedymek, Elektryczek, Woltek, Naprądek, Iskra, Baterek, Energiczek, Amperek, Ekuś i Bezemisjusz. Zostały one umieszczone na zielonych symbolach wtyczek, w przedniej górnej części obu boków każdego „elektryka”.
Jakie zasady?
Latem 2021 roku mają zacząć kursować następne pojazdy zasilane prądem. Tym razem będzie ich dziewięć. Jak będą się symbolicznie nazywały? Wszystko to zależy od uczestników konkursu, ogłoszonego właśnie przez radomskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji. Propozycje nazw jedno- lub dwuwyrazowych można wysyłać od 7 do 11 września na adres [email protected]. Spośród nich komisja konkursowa wybierze 20 najciekawszych i ogłosi je 15 września. Od 16 do 21 września odbędzie się głosowanie internetowe, a 22 września (w Dniu bez Samochodu) zostaną ogłoszone wyniki. Autorom nazw z największą liczbą oddanych głosów w trzecim etapie zostaną przyznane nagrody rzeczowe.
Konkurs jest częścią obchodów Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu w Radomiu (o pozostałych elementach tego wydarzenia miejskie władze będą informować).
Zakup kolejnych dziewięciu wozów ma kosztować ponad 23 miliony złotych. Dostarczy je firma Solaris Bus & Coach S.A.
CZYTAJ KONIECZNIE: Będą kolejne elektryczne autobusy w Radomiu. Miejski przewoźnik podpisał umowę na ich dostawę
Projekt multimodalny
Przypomnijmy, że niedawno zakupiono autobusy elektryczne w ramach tak zwanego projektu multimodalnego. Jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. Łączna kwota unijnego dofinansowania wynosi 56 milionów złotych. Dzięki tym funduszom powstają nowe ścieżki dla rowerów, między innymi wzdłuż ulicy Kuronia, czy ulicy Żółkiewskiego, Przytyckiej, Jana Pawła II. To jednak nie wszystko, bo pojawiło się również więcej biletomatów na ulicach przy przystankach autobusów miejskich oraz tablice informujące o godzinie odjazdu autobusu. Na radomskich ulicach pojawiły się podświetlone wiaty przystankowe.
Największą inwestycją w ramach projektu multimodalnego jest zakup autobusów elektrycznych.Przypomnijmy, że na początku lipca tego roku na ulice Radomia wyjechało już pierwszych 10 elektrycznych autobusów. Wozy także jeżdżą w barwach Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji i obsługują linie numer 1 i 12. Dziesięć elektrycznych autobusów wraz z całą infrastrukturą ładującą kosztowało prawie 32 miliony złotych. Nowe Solarisy umożliwiają podróż około 75 pasażerom. Pojazdy są ogrzewane gazem ziemny, a nie - jak to zwykle było w takich pojazdach - olejem napędowym. Solarisy są wyposażone w System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Zakupiona w ramach tego samego zamówienia infrastruktura towarzysząca to dziesięć ładowarek na terenie zajezdni Żakowice i dwie pantografowe, które ustawiono na pętlach końcowych linii numer 1 na Południu i Gołębiowie.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?