Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Strefa Tempo 30 i Tempo 70 w planach MZDiK. Trwają konsultacje

Martyna Nowosielska
Materiały prasowe MZDiK
Powstał pomysł stworzenia w Radomiu stref Tempo 30 i Tempo 70. Obecnie trwają konsultacje społeczne – na opinie i uwagi czeka MZDiK.

Strefa uspokojonego ruchu, czyli Tempo 30, miałaby powstać w ścisłym centrum miasta, między ulicami: 25 Czerwca, Waryńskiego, Traugutta, Tochtermana, Bernardyńską, Lekarską, Wałową, Malczewskiego, Kelles-Krauza, Struga, Pileckiego i Kelles-Krauza (powyższe ulice to granice strefy, nie wchodziłyby w jej skład). Strefa charakteryzowałaby się przede wszystkim ograniczeniem prędkości pojazdów do 30 kilometrów na godzinę. Zwiększyłoby to bezpieczeństwo pieszych oraz rowerzystów, a to wpłynęłoby na płynniejszą jazdę oraz zwiększenie przepustowości skrzyżowań. Celem wprowadzenia strefy jest też ograniczenie liczby pojazdów na centralnych ulicach miasta, co ograniczy hałas oraz emisję spalin.

Czytaj także: Prototyp bomby zapalającej znaleziony pod Węgrowem

Aby dodatkowo zwiększyć bezpieczeństwo, na odcinku ul. Kilińskiego od ul. Staszica do ul. Focha planowane jest zastosowanie wyniesionego przejścia dla pieszych. Poza tym istotnym elementem zwiększającym bezpieczeństwo może być wprowadzenie jednokierunkowego ruchu na odcinkach ul. Focha i Witolda.

Strefa Tempo 70 miałaby za to objąć ulice: Warszawską (od Kusocińskiego do granicy miasta), Żółkiewskiego (w całości), aleję Wojska Polskiego (w całości), Zwolińskiego (w całości), Kielecką (od ronda Łaskiego do granicy miasta), NSZZ Solidarność (w całości), Wolanowską (od NSZZ Solidarność do granicy miasta), Maratońską (w całości), Szarych Szeregów (w całości), Czarnieckiego (w całości) i aleję Grzecznarowskiego (od tunelu pod torami do ronda Matki Bożej Fatimskiej). Tutaj obowiązywałoby ograniczenie prędkości do 70 kilometrów na godzinę. Mimo ograniczenia do 50 kilometrów na godzinę w niektórych przypadkach kierowcy zmuszeni są do zwiększenia prędkości. Według badań w opisanym powyżej rejonie najczęściej jechano szybciej niż 50 km/h. Kiedy kierowcy przestrzegają ustawowego przepisu ruch staje się mniej płynny, co zwiększa zagrożenie bezpieczeństwa.


Czytaj także: Napad na stację paliw w Płońsku

Ze względów bezpieczeństwa zasadne jest pozostawienie ograniczenia prędkości do 50 km/h na dwóch odcinkach ulic tranzytowych: Kieleckiej (od Okulickiego do ronda Łaskiego) oraz 1905 Roku (w całości). Poza tym MZDiK proponuje wykonanie wzbudzanej sygnalizacji świetlnej z funkcją okresowego włączania światła czerwonego na przejściu dla pieszych u zbiegu ulic Warszawskiej i Janiszewskiej lub sygnalizatory z fotoradarem włączającym czerwone światło, kiedy zostanie przekroczona dopuszczalna prędkość 70 km/h.

Czytaj także: Garwolin: Podejrzany o rozbój trafił w ręce radomskiej policji

Podobne rozwiązania wprowadziły już Kraków, Wrocław, Poznań i Gdańsk.

MZDiK prosi o zgłaszanie opinii. Można je przesyłać do 15 października 2011 roku (listownie na adres: Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji, 26-600 Radom, ulica Traugutta 30/30A lub pocztą elektroniczną na adres: [email protected] ).

Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Laboratorium silniki hybrydowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na radom.naszemiasto.pl Nasze Miasto