Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

"Szyldoza" w Radomiu. Urząd Miejski chce uporządkować zasady wieszania reklam, ma byc porządek. Właśnie trwają konsultacje z mieszkańcami

Izabela Kozakiewicz
Izabela Kozakiewicz
Urząd Miejski szykuje uchwałę krajobrazową, która uporządkuje zasady wieszania banerów, plakatów reklamowych w przestrzeni publicznej. Trwają konsultacje społeczne w tej sprawie.
Urząd Miejski szykuje uchwałę krajobrazową, która uporządkuje zasady wieszania banerów, plakatów reklamowych w przestrzeni publicznej. Trwają konsultacje społeczne w tej sprawie.
Urząd Miejski pracuje nad tak zwaną uchwałą krajobrazową, która określi zasady wieszania reklam, banerów, czy szyldów na ulicach i budynkach. Dokument ma regulować między innymi ich rozmiar, wskaże, gdzie można je wieszać, a gdzie nie. Jednym z elementów może być też uporządkowanie ogrodzeń stawianych na terenie Radomia, czy elementów małej architektury takich jak kosze, czy ławki. Na razie trwają konsultacje z mieszkańcami.

Koniec z "szyldozą" w Radomiu coraz bliżej. Miasto chce uporządkować przestrzeń i określić zasady wieszania reklam

"Szyldoza" to określenie, które pojawiło się lata temu, dotyczy chaosu reklamowego w przestrzeni publicznej. Dotyczy też Radomia, bo w naszym mieście nie ma jeszcze zasad określających, gdzie i co można powiesić. Obowiązuje wolna amerykanka, plakaty, banery, tablice są wieszane gdzie, komu wpadnie do głowy. To samo dotyczy szyldów, czy tak zwanych potykaczy - tablic wystawianych na chodnikach, placach, skwerach. Efekt jest fatalny.

A samorządy mają już narzędzie, żeby to uporządkować. I część miasta, zwłaszcza tych największych ma już swoje uchwały krajobrazowe i na ich podstawie uporządkowała przestrzeń publiczną. Można skorzystać z ich doświadczeń i Radom zamierza to zrobić.

- Chcemy uporządkować przestrzeń publiczną w Radomiu. W oparciu o przepisy ustawy krajobrazowej oraz doświadczenia kilku dużych miast, które poradziły sobie z tak zwaną szyldozą, czyli chaosem reklamowym, zamierzamy opracować projekt uchwały, która precyzyjnie określi gdzie i jakie nośniki reklam mogą być umieszczane. Przede wszystkim zależy nam na uporządkowaniu zabytkowego centrum Radomia, ale w ankiecie pytamy również o to, jak mieszkańcy widzą przestrzeń w całym mieście

- mówi wiceprezydent Mateusz Tyczyński.

Miasto o pomysły i sugestie pyta mieszkańców. W specjalnej ankiecie Urząd Miejski można między innymi odpowiedzieć o miejsca, gdzie reklamy mogą być wieszane, a gdzie nie. Proponuje ich rozmiary i usytuowanie. Ale są też pytania dotyczące zasad i warunków ustawiania obiektów małej architektury, czyli między innymi ławek czy koszy, ale też ogrodzeń na terenie miasta Radomia. Jak informuje Urząd Miejski wyniki zostaną wykorzystane w pracach nad projektem uchwały krajobrazowej.

Konsultacje potrwają do końca listopada. W pierwszym etapie każdy zainteresowany może wypełnić anonimową ankietę, w kolejnych są planowane otwarte spotkania między innymi z przedstawicielami organizacji pozarządowych, firm branży reklamowej, przedsiębiorcami oraz mieszkańcami Radomia.

- Na podstawie wyników ankiet oraz opinii, które zostaną zgłoszone podczas spotkań, przygotujemy projekt uchwały krajobrazowej. Ten dokument także planujemy poddać pod konsultacje społeczne - zapowiada Magda Wielogórska, dyrektor Miejskiej Pracowni Urbanistycznej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: "Szyldoza" w Radomiu. Urząd Miejski chce uporządkować zasady wieszania reklam, ma byc porządek. Właśnie trwają konsultacje z mieszkańcami - Echo Dnia Radomskie

Wróć na radom.naszemiasto.pl Nasze Miasto