Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trwają pracę przy budowie nowego wiaduktu w Radomiu. Obiekt pnie się w górę. Zobaczcie jak wygląda

Antoni Sokołowski
Antoni Sokołowski
Z dwóch stron stawiane są filary nowego wiaduktu w ciągu ulic Żeromskiego – Lubelska w Radomiu. Więcej na kolejnych zdjęciach
Z dwóch stron stawiane są filary nowego wiaduktu w ciągu ulic Żeromskiego – Lubelska w Radomiu. Więcej na kolejnych zdjęciach Tadeusz Klocek
Zima nie zatrzymała prac przy budowie dwóch nowych wiaduktów nad torami kolejowymi u zbiegu ulic Żeromskiego i Lubelskiej. Inwestycja jest realizowana zgodnie z harmonogramem. Roboty koncentrują się obecnie na betonowaniu przyczółków oraz filarów zaplanowanej przeprawy - po stronie Śródmieścia, jak też Dzierzkowa.

Widać już powstające nowe podpory nowego wiaduktu w Radomiu

Prace budowlane idą w dobrym tempie, dlatego budzą coraz większe zainteresowanie ze strony mieszkańców sąsiednich bloków oraz przypadkowych przechodniów. A jest na co patrzeć, choć można to robić zza płotu, bo wstęp na teren budowy jest zabroniony dla osób nieupoważnionych.

Budowlańcy wzmocnili podłoże i postawili zachodni przyczółek, kilkadziesiąt metrów za skrzyżowaniem ulic Żeromskiego i Zbrowskiego. Sukcesywnie montowane są także zbrojenia pod kolejne filary obu wiaduktów. Będą to dwa równoległe obiekty nad torami, podobnie jak jest to choćby na alei Wojska Polskiego lub ulicy Żółkiewskiego. Betonowanie podpór odbywa się przy pomocy specjalnych szalunków systemowych, co ułatwia i przyspiesza cały proces. Trwają poza tym kolejne prace fundamentowe, a na filarach zlokalizowanych najbliżej torów kolejowych montowane są zbrojenia pod tak zwane oczepy, czyli górne belki.

Zaplanowano, że nad torami kolejowymi na połączeniu ulic Żeromskiego i Lubelskiej powstaną dwa nowe, równoległe obiekty o łącznej szerokości 34 metrów i długości około 280 metrów. Pod nimi wybudowany zostanie nowy przystanek kolejowy Radom Wschodni. Usprawni on dotarcie pociągami z jednej strony do Śródmieścia i z drugiej do lotniska.

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu zapewnia, odnosząc się do niedawnych doniesień prasowych, iż powstanie połączenie ciągu pieszo-rowerowego przy ulicy Olszewskiego (trasa N-S) z nowym odcinkiem mającym niebawem pobiec wzdłuż części ulicy Szklanej. Łącznik ten będzie wybudowany w ramach inwestycji związanej właśnie z wiaduktem, a nie z trzecim etapem trasy N-S.

Cała inwestycja pochłonie ponad 178,8 miliona złotych. Część finansowana z budżetu miasta. Wiadukt, to koszt około 131 milionów złotych, natomiast część kolejowa (peron przystanku Radom Wschodni) - to niemal 48 milionów złotych. Zakończenie inwestycji nastąpi latem 2025 roku, choć pierwszy z dwóch wiaduktów ma być otwarty nieco wcześniej. Wykonawcą tego bardzo istotnego dla Radomia zadania jest wybrana w przetargu firma Trakcja z Warszawy.

Zobaczcie w galerii zdjęć jak powstaje ważny wiadukt w Radomiu

O budowie wiaduktu w Radomiu informujemy na bieżąco

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na radom.naszemiasto.pl Nasze Miasto