Więcej ciekawych i ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej ECHODNIA.EU/RADOMSKIE
Jak informuje Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu zgodnie z projektem ma powstać droga o długości 1,5 kilometra. W każdą ze stron będzie po jednym pasie, dodatkowe pasy mają być budowane przy skrzyżowaniach. U zbiegu z ulicą Wjazdową ma zostać wykonane rondo turbinowe z osobnymi pasami do zjazdów w kierunku ulicy Gajowej - tak, aby samochody, które będą musiały ewentualnie poczekać przed przejazdem, nie blokowały przejazdu głównym ciągiem trasy N-S.
Roboty ziemne i porządkowe
Budowany właśnie odcinek trasy N-S jest prowadzony wzdłuż torów kolejowych od ulicy Czarnoleskiej na osiedlu Południe do ulicy Żakowickiej. Będzie miał połączenie z węzłem przy ulicy Nowomłodzianowskiej.
- Wykonawca prowadzi roboty sukcesywnie na całym odcinku między ulicami Czarnoleską a Żakowicką, lecz najwięcej dzieje się na razie między Czarnoleską a Wjazdową. Powstała tam nowa kanalizacja, przekładane są również odcinki istniejących sieci podziemnych, które kolidowały z nową trasą. Miejscami jest już też pierwsza warstwa podbudowy z piasku. Wycinane są poza tym chaszcze, szczególnie w rejonie tyłów posesji przy ulicach Przepustowej i Osadniczej - informuje Dawid Puton, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji.
Wszystkie roboty mają się zakończyć jesienią przyszłego roku. Umowa z wykonawcą opiewa na 26,5 miliona złotych.
Będzie łatwiej wyjechać z Południa
Budowany właśnie półtorakilometrowy odcinek trasy N-S zostanie poprowadzony od ulicy Czarnoleskiej na osiedlu Południe do ulicy Żakowickiej. Będzie miał połączenie z węzłem przy ulicy Nowomłodzianowskiej.
- Trasa N-S to jeden z filarów Strefy Wygodnego Ruchu. Odcinek pomiędzy Czarnoleską, a Żakowicką, to bardzo ważny element układu drogowego, który odciąży przeciążoną ulicę Wierzbicką i 1905 Roku - mówił Radosław Witkowski, prezydent Radomia przed rozpoczęciem budowy nowej drogi.
Nowy odcinek będzie miał około 1,5 kilometra długości, po jednym pasie w każdą ze stron. Na wysokości ulicy Wjazdowej ma zostać wybudowane rondo. Wzdłuż całej trasy powstaną także ciągi pieszo-rowerowe. Prace mają zakończyć się jesienią przyszłego roku. Kontrakt jest wart w sumie 26,5 miliona złotych.
Trzy etapy trasy N-S
Przypomnijmy, firma Strabag wygrała także przetarg na zaprojektowanie i budowę trzeciego odcinka trasy N-S, od ulicy Żeromskiego do Energetyków. Umowa została podpisana w połowie września tego roku. W pierwszej kolejności są prowadzone prace projektowe. Nowa droga będzie miała prawie 3,5 kilometra długości. Zgodnie z umową trzeci odcinek trasy N-S powinien być gotowy do 2024 roku.
Trzeci etap trasy N-S będzie kontynuacją już istniejącego odcinka, który łączy rondo Mikołajczyka z boczną jezdnią ulicy Żeromskiego. Nowa droga od ronda pod wiaduktem przy Żeromskiego pobiegnie najpierw fragmentem ulicy Szklanej, aby przed Potokiem Północnym (za dawną hutą szkła) skręcić w prawo.
Potem będzie poprowadzony po zachodniej stronie linii kolejowej do Warszawy - przejdzie pod ulicami Struga i Żółkiewskiego, po czym skręci w lewo i zakończy się rondem, które powstanie za Castoramą przy Energetyków. Po drodze będą skrzyżowania z ulicami Kolberga, Szklaną, dwoma łącznikami do Olsztyńskiej, wspólnym łącznikiem do Struga i Andersa oraz następnym, jedynie do końcówki ulicy Andersa.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?