MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa wiaduktu w ulicy Żeromskiego i Lubelskiej w Radomiu. Ustawiają rusztowania po północnej stronie torów. Zobacz postęp prac

OPRAC.:
Izabela Kozakiewicz
Izabela Kozakiewicz
Budowany wiadukt w ciągu ulic Żeromskiego i Lubelskiej w Radomiu wygląda już imponująco.
Budowany wiadukt w ciągu ulic Żeromskiego i Lubelskiej w Radomiu wygląda już imponująco. MZDiK Radom
Zniknęły rusztowania spod południowego wiaduktu na ulicy Żeromskiego. Obecnie ustawiane są one z myślą o budowie obiektu północnego. Zainstalowane zostały poza tym belki części przeprawy nad ulicą Szklaną i torami. Inwestycja u zbiegu ulic Żeromskiego i Lubelskiej nie zwalnia tempa.

Rośnie wiadukt w ulicy Żeromskiego i Lubelskiej w Radomiu

Budowa wiaduktu nad torami w ciągu ulic Żeromskiego i Lubelskiej wkracza w kolejną fazę. Jak informuje Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu, południowy wiadukt, czyli ten po stronie bocznej jezdni ulicy Żeromskiego, nie jest już podparty rusztowaniami. Tam płyta główna jest już zabetonowana. Rusztowania zostały zdemontowane spod nowej przeprawy i obecnie sukcesywnie są ustawiane pod przyszłą konstrukcję wiaduktu północnego (po stronie ulicy Siennej). Na części z nich już jest ułożone tak zwane deskowanie. Na nim będzie z kolei wykonywane zbrojenie pod betonowanie płyty wiaduktu. Prace postępują szybko.

- Nad ulicą Szklaną i torami kolejowymi są już zielone belki, które połączyły obie betonowe części przeprawy. Na tych belkach układane są obecnie betonowe płyty typu Filigran, podobne stosuje się do budowy stropów w budynkach. Później elementy zbrojenia będą połączone i zacznie się betonowanie płyty wiaduktu. Tego rodzaju prace mogą być prowadzone bez konieczności ustawiania rusztowań, dzięki czemu nie ma potrzeby wstrzymywania ruchu pociągów - przekazuje Dawid Puton, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji.

Budują dwa wiadukty nad torami w Radomiu

Jak pisaliśmy nad torami kolejowej linii numer 8 zostaną wybudowane dwa wiadukty. Takie rozwiązanie było już zastosowane przy budowie przeprawy nad torami w ciągu alei Wojska Polskiego czy ulicy Żółkiewskiego w Radomiu. I teraz wykonawca prac pracuje także na budową drugiego, północnego wiaduktu. Jak przekazuje Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji stoją już filary obiektu. Są przygotowywane kolejne zbrojenia, trwają roboty ziemne, a w rejonie wlotu ulic Średniej i Metalowej stawiane są krawężniki i obrzeża oraz układane chodniki, a miejscami - także nawierzchnia bitumiczna na jezdni. Widać poza tym przebieg nowej jezdni, która połączy te dwie wspomniane ulice, przebiegając równolegle do południowego wiaduktu.

Zobacz też:

Nowy wiadukt w Radomiu za ponad 130 milionów złotych

Prace przy budowie rozpoczęły się jesienią 2023 roku.
Całe zadanie będzie kosztowało ponad 178,8 miliona złotych. Część finansowana z budżetu miasta (wiadukt) to koszt około 131 milionów złotych, natomiast część kolejowa (peron przystanku Radom Wschodni) to niemal 48 milionów złotych. Zakończenie inwestycji ma nastąpić latem 2025 roku, choć pierwszy z dwóch wiaduktów ma być otwarty nieco wcześniej.

od 7 lat
Wideo

Znaleziono ślady ptasiej grypy w Teksasie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na radom.naszemiasto.pl Nasze Miasto