Rośnie wiadukt w ulicy Żeromskiego i Lubelskiej w Radomiu
Budowa wiaduktu nad torami w ciągu ulic Żeromskiego i Lubelskiej wkracza w kolejną fazę. Jak informuje Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu, południowy wiadukt, czyli ten po stronie bocznej jezdni ulicy Żeromskiego, nie jest już podparty rusztowaniami. Tam płyta główna jest już zabetonowana. Rusztowania zostały zdemontowane spod nowej przeprawy i obecnie sukcesywnie są ustawiane pod przyszłą konstrukcję wiaduktu północnego (po stronie ulicy Siennej). Na części z nich już jest ułożone tak zwane deskowanie. Na nim będzie z kolei wykonywane zbrojenie pod betonowanie płyty wiaduktu. Prace postępują szybko.
- Nad ulicą Szklaną i torami kolejowymi są już zielone belki, które połączyły obie betonowe części przeprawy. Na tych belkach układane są obecnie betonowe płyty typu Filigran, podobne stosuje się do budowy stropów w budynkach. Później elementy zbrojenia będą połączone i zacznie się betonowanie płyty wiaduktu. Tego rodzaju prace mogą być prowadzone bez konieczności ustawiania rusztowań, dzięki czemu nie ma potrzeby wstrzymywania ruchu pociągów - przekazuje Dawid Puton, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji.
Budują dwa wiadukty nad torami w Radomiu
Jak pisaliśmy nad torami kolejowej linii numer 8 zostaną wybudowane dwa wiadukty. Takie rozwiązanie było już zastosowane przy budowie przeprawy nad torami w ciągu alei Wojska Polskiego czy ulicy Żółkiewskiego w Radomiu. I teraz wykonawca prac pracuje także na budową drugiego, północnego wiaduktu. Jak przekazuje Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji stoją już filary obiektu. Są przygotowywane kolejne zbrojenia, trwają roboty ziemne, a w rejonie wlotu ulic Średniej i Metalowej stawiane są krawężniki i obrzeża oraz układane chodniki, a miejscami - także nawierzchnia bitumiczna na jezdni. Widać poza tym przebieg nowej jezdni, która połączy te dwie wspomniane ulice, przebiegając równolegle do południowego wiaduktu.
Zobacz też:
Nowy wiadukt w Radomiu za ponad 130 milionów złotych
Prace przy budowie rozpoczęły się jesienią 2023 roku.
Całe zadanie będzie kosztowało ponad 178,8 miliona złotych. Część finansowana z budżetu miasta (wiadukt) to koszt około 131 milionów złotych, natomiast część kolejowa (peron przystanku Radom Wschodni) to niemal 48 milionów złotych. Zakończenie inwestycji ma nastąpić latem 2025 roku, choć pierwszy z dwóch wiaduktów ma być otwarty nieco wcześniej.
Znaleziono ślady ptasiej grypy w Teksasie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?