Nasza Loteria

Rozbiórka wiaduktu w ulicy Żeromskiego w Radomiu. Przęsło po przęśle zamienia się w gruz. Będą nowe konstrukcje nad torami

Izabela Kozakiewicz
Izabela Kozakiewicz
Wiadukt w ciągu ulic Żeromskiego i Lubelskiej był wybudowany ponad 40 lat temu, teraz trwa jego rozbiórka.
Wiadukt w ciągu ulic Żeromskiego i Lubelskiej był wybudowany ponad 40 lat temu, teraz trwa jego rozbiórka. Tadeusz Klocek
Kruszą beton, tną stalowe elementy i fragment po fragmencie rozbierają wiadukt w ciągu ulicy Żeromskiego/Lubelska w Radomiu. Prace trwają, a przed ekipą wciąż najtrudniejsza część zadania, czyli rozbiórka konstrukcji na torami kolejowymi. To będzie precyzyjna robota, bo ruch pociągów nie będzie wstrzymany. To jest do zrobienia, podobnie było z wiaduktem w ulicy Wojska Polskiego w Radomiu.

Trwa rozbiórka wiaduktu w ulicy Żeromskiego w Radomiu

Wiadukt w ciągu ulicy Żeromskiego i Lubelskiej zostanie rozebrany w całości. Przeprawa nad torami służyła kierowcom i pieszym od 1982 roku. Prace wyburzeniowe rozpoczęły się w połowie lipca od strony Dzierzkowa i przesuwają się w kierunku Śródmieścia rozbierając kolejne przęsła. Robota jest czasochłonna, bo konstrukcja jest rozbierana po fragmencie, nie ma mowy i spektakularnym wyburzeniu całości. Najpierw został zerwany asfalt z jezdni, później sa odkuwane kolejne elementy, które zdejmuje dźwig i wywożą ciężarówki.

Najbardziej skomplikowana technicznie będzie praca przy rozbiórce fragmentu na torami kolejowymi. Ruch pociągów nie będzie wstrzymany. Tak też był wyburzany wiadukt na przykład w ulicy Wojska Polskiego. Ekipy wybrały moment, kiedy pociągów rozkładowo jeździ najmniej.

Zobacz więcej:

Zamiast jednego będą dwa nowe wiadukty w ulicach Żeromskiego i Lubelskiej

W miejsce starej konstrukcji zostaną wybudowane dwa nowe wiadukty i tu znowu pojawia się analogia do ulicy Wojska Polskiego, tam też jest takie rozwiązanie. Nowa przeprawa nad torami w ciągu ulic Żeromskiego i Lubelskiej będzie miała po dwa pasy ruchu w każdą stronę oraz po jednym buspasie. Będą tam przystanki komunikacji miejskiej, umożliwiające podróżnym dotarcie autobusami zarówno do portu lotniczego, jak i do centrum Radomia. Po obu stronach przeprawy zostaną wyznaczone ciągi pieszo-rowerowe. Ponadto, powstanie węzeł z łącznikiem obu dróg na połączeniu z ulicami Metalową i Średnią.

Zobacz więcej:

Nowy wiadukt zostanie zintegrowany z nowym przystankiem kolejowym, którego wybudowanie jest odpowiedzialnością PKP Polskie Linie Kolejowe (już wiadomo, że będzie nosił nazwę Radom Wschodni). Na peronie będą dostępne zarówno schody ruchome, jak i windy, ułatwiając przemieszczanie się osobom z niepełnosprawnościami oraz podróżnym przesiadającym się z pociągów do autobusów kierujących się w stronę lotniska.

Prace będą kosztowały 179 milionów złotych. Za dwa lata całość powinna być już gotowa.

Zobaczcie zdjęcia:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

szkolenie wojsko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na radom.naszemiasto.pl Nasze Miasto