Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trwa rozbiórka wiaduktu w ulicy Żeromskiego w Radomiu. Na miejscu cały czas pracuje ciężki sprzęt. Obiekt niknie w oczach. Zobacz zdjęcia

Patryk Samborski
Patryk Samborski
Wiadukt w ciągu ulicy Żeromskiego przechodzi do historii.
Wiadukt w ciągu ulicy Żeromskiego przechodzi do historii. Tadeusz Klocek
Od połowy lipca trwa rozbiórka wiaduktu w ulicy Żeromskiego i Lubelskiej w Radomiu. Obiekt ten służył jako jedna z głównych arterii komunikacyjnych miasta od 1982 roku. Na miejscu cały czas pracuje ciężki sprzęt, przy pomocy którego rozbierane są kolejne przęsła. Wyburzanie to dopiero początek kosztującej niemal 180 milionów złotych inwestycji. Na miejscu starego wiaduktu powstanie nowa, zintegrowana z nowym przystankiem kolejowym, konstrukcja.

Trwa rozbiórka wiaduktu w ulicy Żeromskiego w Radomiu. Obiekt niknie w oczach

Most nad torami kolejowymi służył zarówno kierowcom, jak i pieszym od roku 1982. Prace rozbiórkowe rozpoczęły się w połowie lipca, rozpoczynając się od strony Dzierzkowa i postępując w kierunku Śródmieścia, stopniowo demontując poszczególne przęsła. Proces ten jest stopniowy i czasochłonny, ponieważ konstrukcja jest rozbierana fragment po fragmencie. Na początku usunięto nawierzchnię z jezdni, a następnie kolejne elementy są odkuwane, zdejmowane przez dźwig, a następnie wywożone za pomocą ciężarówek.

Najbardziej wymagającym technicznie etapem jest demontaż fragmentu wiaduktu nad torami kolejowymi. Ruch kolejowy nie jest wstrzymany w trakcie tych prac. Podobnie postępowano przy wyburzaniu innego wiaduktu, znajdującego się na ulicy Wojska Polskiego. Zespoły pracujące nad rozbiórką wybierają okres, gdy ruch pociągów jest najmniej intensywny według rozkładu jazdy.

W miejsce starej konstrukcji wzniesione zostaną dwa nowe wiadukty, co przypomina rozwiązanie zastosowane na ulicy Wojska Polskiego. Projekt nowej przeprawy nad torami wzdłuż ulic Żeromskiego i Lubelskiej zakłada dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w każdą stronę oraz dodatkowym buspasem. Nowe wiadukty będą również obejmować przystanki komunikacji miejskiej, ułatwiając podróżnym dojazd autobusami zarówno do lotniska, jak i do centrum Radomia. Po obu stronach wiaduktów będą wyznaczone dedykowane ścieżki dla pieszych i rowerzystów. Ponadto, zaplanowano stworzenie węzła drogowego, który połączy obie arterie z ulicami Metalową i Średnią.

Wiadukty będą zintegrowane z nowym przystankiem kolejowym, którego budowa leży w gestii PKP Polskie Linie Kolejowe. Przyszły przystanek nosić będzie nazwę Radom Wschodni. Na peronie przewidziane są udogodnienia dla podróżujących, w tym schody ruchome i windy, mające ułatwić przemieszczanie się zarówno osobom z niepełnosprawnościami, jak i pasażerom przenoszącym się między pociągami a autobusami kierującymi się w stronę lotniska. Koszt całej inwestycji to 179 milionów złotych.

Zobacz w galerii poniżej, jak wygląda postęp prac przy wyburzaniu wiadukt:

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na radom.naszemiasto.pl Nasze Miasto