Uczestnicy mieli za zadanie zaprojektować kolekcję kapsułową (kolekcja różnych elementów stroju pasujących do siebie, na przykład butów i torebek w odpowiedniej stylizacji) dla jednej z marek własnych Spółki – Gino Rossi, Lasocki, Jenny Fairy czy Sprandi. Nagroda główna została przyznana Justynie Torbickiej za jej kolekcję dla marki Sprandi.
Młodzi w roli projektantów
– Założeniem projektu jest wyłonienie najbardziej utalentowanych studentów, a także stworzenie artystom wkraczającym w świat mody okazji do zaprezentowania swoich umiejętności projektowania butów i torebek. Komisja konkursowa, wybierając zwycięzców, zwracała uwagę nie tylko na dostosowanie propozycji do bieżących trendów, ale także ich funkcjonalność oraz użyteczność. Zgłoszone prace były bardzo ciekawe i wpisywały się w wizję marek CCC – mówi Valeriya Musina, dyrektor kreatywny Grupy CCC.
- Uczestnicy konkursu stworzyli interesujące projekty zgodne z tematami przewodnimi organizatora. Dlatego gratuluję zwyciężczyni oraz każdej osobie, która podjęła się stworzenia kolekcji kapsułowej. Dla studentów takie inicjatywy to szansa, aby pokazać nie tylko swój talent, ale także zobaczyć, jak faktycznie wygląda proces tworzenia dla dużych firm. Było to nie lada wyzwanie, któremu sprostali i pokazali swoją pasję do mody – mówi Hanna Wojdała-Markowska, pełniąca funkcję komisarza konkursu, z Wydziału Sztuki Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego w Radomiu.
Od projektu do produkcji
Konkurs „Zaprojektuj kolekcję dla CCC” skierowany do studentów uczelni o profilu artystycznym miał na celu wyłonienie najbardziej utalentowanych osób w dziedzinie projektowania obuwia, torebek i akcesoriów. Uczestnicy opracowywali kolekcje kapsułowe zgodnie ze wskazanymi przez organizatorów tematami przewodnimi: „Be Fashion – Be Trendy – Be Eco” oraz „Fashion w świecie post-pandemic”. W ramach konkursu należało przygotować – moodboard ilustrujący ideę koncepcji, projekt co najmniej pięciu modeli obuwia i co najmniej trzech modeli toreb, a także załączyć opis techniczny dwóch wybranych przez autora modeli.
Oprócz radomskiego Wydziału Sztuki Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego do tej pory Grupa CCC nagrodziła również studentów z łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych. W tym roku zrealizowane zostaną także kolejne odsłony konkursu we współpracy z uczelniami artystycznymi w całym kraju.
Dodatkowo, po zakończeniu wszystkich edycji, spółka ma zamiar wyprodukować i wprowadzić do sprzedaży wybrane kolekcje.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?