Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trwa rozbiórka wiaduktu w ulicy Żeromskiego. Od strony Dzierzkowa jest już tylko gruz, teraz pracują w Śródmieściu, będzie głośno!

Izabela Kozakiewicz
Izabela Kozakiewicz
Trwa rozbiórka wiaduktu kolejowego w ciągu ulic Żeromskiego i Lubelskiej w Radomiu, prace trwają od połowy lipca.
Trwa rozbiórka wiaduktu kolejowego w ciągu ulic Żeromskiego i Lubelskiej w Radomiu, prace trwają od połowy lipca. Tadeusz Klocek
Po ponad 40 latach wiadukt w ciągu ulic Żeromskiego i Lubelskiej przechodzi do historii. Wykonawca uporał się już z rozbiórką konstrukcji od strony Dzierzkowa. Teraz prowadzi roboty od ulicy Żeromskiego. Przed radomianami mieszkającymi najbliżej placu budowy ciężkie dni, będzie głośno! Ale jeszcze jesienią ten etap robót się zakończy, wykonawca ma postawić nową przeprawę przez tory.

Rozbierają wiadukt w ciągu ulic Żeromskiego i Lubelskiej. Jaki jest postęp prac?

Rozbiórka wiaduktu w ulicach Żeromskiego i Lubelskiej rozpoczęła się latem. Wykonawca najpierw zerwał asfalt, później rozpoczął roboty wyburzeniowe od ulicy Lubelskiej, od strony Dzierzkowa. I tam konstrukcji już nie ma, został po niej ewentualnie gruz. Ekipy mają za sobą także najtrudniejsza część tego zadania, czyli rozbiórkę przęseł nad torami kolejowymi. Ruch pociągów nie był wstrzymywany.

- Te prace trzeba było prowadzić głównie w nocy, gdy ruch pociągów jest znacznie mniejszy niż w dzień. Tutaj nie było mowy o odkuwaniu kawałków betonu i zrzucaniu ich na torowisko. Każdą betonową belkę trzeba było po kolei odcinać piłą diamentową, a później przenosić na bok przy pomocy ogromnego dźwigu. Dopiero tam mogło nastąpić kruszenie betonowych elementów

- informuje Dawid Puton, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i komunikacji w Radomiu.

Teraz rozbierana jest część wiaduktu od strony Śródmieścia.

- Prace będą prowadzone w ciągu dnia, ale ze względu na bliskie sąsiedztwo bloków ich lokatorzy mogą być narażeni czasowo na utrudnienia związane z hałasem. Z góry za nie przepraszamy i prosimy równocześnie o wyrozumiałość - dodaje Dawid Puton.

Zobacz więcej:

I zapewnia, że jesienią po starym wiadukcie nie będzie już praktycznie śladu, a wykonawca przystąpi do prac przy budowie dwóch nowych, równoległych obiektów o łącznej szerokości 34 metrów i długości około 280 metrów. Pod nimi wybudowany zostanie nowy przystanek kolejowy Radom Wschodni. Usprawni on dotarcie pociągami do Śródmieścia i do lotniska.

Ta jedna z najważniejszych inwestycji w mieście pochłonie 179 milionów, z czego część zapłaci miasto a część kolejowa spółka PKP PLK. Nowy wiadukt (a w zasadzie wiadukty, bowiem będą to dwa równoległe obiekty - tak jak na przykład na alei Wojska Polskiego bądź na ulicy Żółkiewskiego) będzie miał po dwa pasy ruchu w każdą stronę oraz po jednym buspasie. Na wierzchołku będą zlokalizowane przystanki komunikacji miejskiej, które zagwarantują podróżnym możliwość dotarcia autobusami do portu lotniczego i z powrotem albo do centrum Radomia.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na radom.naszemiasto.pl Nasze Miasto