Zakończono rozbudowę ulicy Marii Fołtyn w Radomiu
Osoby jeżdżące po Gołębowie z pewnością zauważyły, że ulica Marii Fołtyn była już w dosyć złym stanie. Spowodowane to było ponad czterdziestoma latami jej eksploatacji.
Przetarg na jej przebudowę ogłoszono 22 grudnia 2020 roku, natomiast odbiór końcowy odbył się 21 grudnia bieżącego roku.
Radosław Witkowski, prezydent Radomia, podkreśla, że była to ważna inwestycja drogowa.
- Dobre drogi to jeden z warunków rozwoju gospodarczego. Stąd moja decyzja, by przebudować ulicę Marii Fołtyn. Zabiegali o to między innymi przedsiębiorcy prowadzący działalność w tej części miasta. Po czterdziestu latach eksploatacji nawierzchnia ulicy była już w bardzo złym stanie. Dziś mamy tu zupełnie nową jakość, która, mam nadzieję, przełoży się na nowe możliwości rozwoju firm i tworzenie nowych miejsc pracy
- dodaje Radosław Witkowski.
Ponad kilometr nowej jezdni z parkingami i niezbędną infrastrukturą
Rozbudową objęto odcinek o długości ponad 1,14 kilometra. To praktycznie cała ulica Fołtyn, oprócz krótkiego fragmentu przy światłach, przebudowanego przed kilkoma laty przy okazji modernizacji ulicy Kozienickiej.
Zakres zadania objął głównie budowę asfaltowej jezdni o szerokości siedmiu metrów, kanalizacji deszczowej i oświetlenia LED (postawiono tam aż 83 latarnie). Po obydwu stronach głównej jezdni powstały drogi serwisowe wraz z zatokami postojowymi, które przeznaczone są głównie dla pracowników okolicznych firm i zakładów, a także ich klientów. W sumie przy całej ulicy wybudowano blisko 400 miejsc parkingowych, a dojazd do nich odbywa się wyłącznie drogami serwisowymi.
- Inwestycja ta poprawiła również bezpieczeństwo pieszych, którzy dotychczas mieli do dyspozycji chodnik tylko na odcinku od ulicy Kozienickiej do terenu producenta kostki brukowej. Dalej przechodnie i rowerzyści musieli poruszać się wspólnie z samochodami po betonowych płytach. Obecnie po południowej stronie jezdni jest chodnik z kostki, a po północnej powstał asfaltowy ciąg pieszo-rowerowy. Dodatkowo został on przedłużony do ulicy Kozienickiej (poza pierwotnym zakresem robót), aby połączyć dwie ścieżki. Rozbudowana ulica Fołtyn usprawniła przede wszystkim dojazd do licznych firm działających w strefie przemysłowej. Szybko stanie się ona zapewne też alternatywną trasą łączącą ulice Kozienicką i Żółkiewskiego, z pominięciem ronda Popiełuszki. W przypadku tworzących się na drodze krajowej korków przejazd nową drogą może okazać się szybszy - informuje Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu.
W ramach tej inwestycji przebudowano również pętlę autobusową przy ulicy Holszańskiej, dzięki czemu nie będzie już ona zalewana po obfitych opadach deszczu. Powstały tam dwa stanowiska odjazdowe z wiatami, dodatkowa zatoka postojowa oraz miejsce parkingowe.
Wykonawcą przebudowy ulicy Marii Fołtyn wraz z pętlą autobusową przy ulicy Holszańskiej była firma Budromost-Starachowice z Wąchocka. Koszt inwestycji to ponad 10,3 miliona złotych, a samorząd województwa mazowieckiego przekazał na to zadanie dofinansowanie w wysokości 4 milionów złotych.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?