Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Młody mieszkaniec Radomia uwierzył oszustom i stracił 60 tysięcy złotych. Sam przelał pieniądze na konta złodziei

OPRAC.:
Izabela Kozakiewicz
Izabela Kozakiewicz
Nie tylko seniorzy dają się podejść i przekazują własne oszczędności oszustom. W Radomiu pieniądze stracił młody mężczyzna, który uwierzył osobie podszywającej się pod pracownika banku i przelał oszczędności na wskazane przez niego konta. Policja apeluje: uważajcie, każda telefoniczna prośba o przelew bankowy powinna być traktowana, jako próba oszustwa!

Mieszkaniec Radomia uwierzył w historię opowiedzianą przez fałszywego pracownika banku i stracił ponad 60 tysięcy złotych

W ostatni piątek 24 listopada radomscy policjanci otrzymali zgłoszenie dotyczące wyłudzenia ponad 60 tysięcy złotych. Jak informuje Justyna Jaśkiewicz z radomskiej komendy do młodego mieszkańca Radomia zadzwonił mężczyzna przedstawiający się jako pracownik banku. Oszust poinformował, że pieniądze na jego koncie są zagrożone i aby je uratować musi przelać je na konta techniczne banku.

- Niestety pokrzywdzony uwierzył w opowiedzianą historię. Zgodnie ze wskazówkami fałszywego pracownika, mężczyzna przelał kilkadziesiąt tysięcy złotych na dwa rachunki bankowe. Kilka tysięcy złotych przekazał także oszustowi udostępniając mu kody mobilnej płatności

- przekazuje Justyna Jaśkiewicz.

Postępowanie w tej sprawie prowadzą teraz policjanci z Komisariatu III Policji w Radomiu. I apelują o rozsądek przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych. Zawsze należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby. Każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy lub podanie danych do konta bankowego powinno się traktować jako próbę oszustwa. Pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta bankowego, ani kodu autoryzacyjnego sms. Nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta.

Zachowajmy czujność i nigdy nie działajmy pod wpływem emocji. Gdy usłyszymy tego typu historie najlepiej rozłączmy się, a po chwili sami skontaktujmy się ze swoim bankiem. Najlepiej osobiście w placówce banku zweryfikować usłyszaną historię. Pamiętajmy też, że oszuści często podszywają się pod inne numery telefonu. Miejmy świadomość, że połączenie pochodzące z numeru banku nie oznacza, że dzwoni do nas pracownik banku. O wszelkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast poinformować Policję - apeluje Justyna Jaśkiewicz.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na radom.naszemiasto.pl Nasze Miasto