MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

To był romantyczny muzyczny wieczór - Radomska Orkiestra Kameralna zaprosiła na koncert "Mahler o miłości"

Barbara Koś
Barbara Koś
Wykonawczynią „Rückert-Lieder”  była Ulrike Helzel – mezzosopran, która pięknie zaśpiewała kolejne pieśni.
Wykonawczynią „Rückert-Lieder” była Ulrike Helzel – mezzosopran, która pięknie zaśpiewała kolejne pieśni. Barbara Koś
To był romantyczny muzyczny wieczór - Radomska Orkiestra Kameralna zaprosiła w sobotę, 18 maja, do swojej sali koncertowej, na koncert "Mahler o miłości".

To był romantyczny muzyczny wieczór - Radomska Orkiestra Kameralna zaprosiła do swojej sali koncertowej, na koncert "Mahler o miłości".

Wieczór poświęcony był twórczości Gustawa Mahlera - austriackiego kompozytora i dyrygenta, przez większość krytyków uważanego za jednego z najwybitniejszych symfoników w historii muzyki.

Podczas koncertu usłyszeliśmy najpierw Adagietto - fragment V symfonii cis-moll Gustawa Mahlera w wykonaniu Radomskiej Orkiestry Kameralnej pod dyrekcją Jurka Dybała, a potem pięć pieśni do słów niemieckiego poety, Friedricha Rückerta czyli "Rückert Lieder".

Jak mówiła prowadząca koncert Natalia Dąbrówka, dyrektor Radomskiej Orkiestry Kameralnej, w latach 1901-1904 Mahler zafascynował się twórczością literacką tego poety i jego poezję wykorzystał jako podstawę tekstową dwóch cyklów pieśniowych: „Rückert-Lieder” oraz „Kindertotenlieder”.

Oba te cykle składają się z pięciu pieśni, a ich prawykonanie miało miejsce w Wiedniu podczas jednego wieczoru 29 stycznia 1905 roku.

Wykonawczynią „Rückert-Lieder” była Ulrike Helzel – mezzosopran, która pięknie zaśpiewała kolejne pieśni:"Wdychałem subtelny zapach","Jeśli kochasz za piękno", "Nie zaglądaj do moich pieśni", "Jestem stracony dla świata" oraz "O północy" ukazując słuchaczom
narastającą ekspresję poszczególnych utworów.

Towarzysząca artystce Radomska Orkiestra Kameralna pod batutą Jurka Dybała stworzyła romantyczny klimat wieczoru.

W drugiej części koncertu Radomska Orkiestra Kameralna i dyrygujący nią Jurek Dybał dali prawdziwy popis gry. Zagrali bowiem Kwartet d-moll „Śmierć i dziewczyna" Frantza Schuberta, jeden z najbardziej dramatycznych kwartetów tego kompozytora. Wszystkie części utworu są utrzymane w tonacjach molowych, a główna tonacja d-moll przywodzi na myśl fatalistyczne "Requiem" Mozarta.

Jak podkreśliła Natalia Dąbrówka, Mahler zachwycał się tym Kwartetem.

Zobacz galerię[przycisk_galeria]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Euro 2024: STUDIO-EURO ODC-3 PRZED MECZEM POLSKA - AUSTRIA

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na radom.naszemiasto.pl Nasze Miasto